Forma, Paulina2019-03-042019-03-042018Edukacja – Technika – Informatyka nr 4(26)/2018, s. 83–892080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/4359Artykuł ma charakter teoretyczno-empiryczny. Podejmuje tematykę socjalizacji i inkulturacji, wskazując na nowe ich wymiary oraz odnosząc je do realiów przestrzeni wirtualnej i kultury wirtualnej. Celem podjętej analizy była ocena aktywności młodego pokolenia w internecie oraz przyjmowania przez młodzież sieciowej tożsamości, kreowania zachowań.The article is of a theoretical and empirical. It is discussing few pedagogically important spaces for socialisation and inculturation of children and young people: virtual world, virtual culture. The aim of the analysis was to assess the activity of the young generation on the Internet, the youth’s acceptance of network identity.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/wirtualny światwirtualna kulturasocjalizacjainkulturacjasieciowa tożsamośćvirtual worldvirtual culturesocializationinculturationnetwork identitySieciowa tożsamość – czyli o wirtualnej przestrzeni socjalizacji i inkulturacji dzieci i młodzieżyNetwork Identity – about the Virtual Space of Socialization and Inculturation of Children and Youtharticle10.15584/eti.2018.4.102450-9221