Jabłoński, Bartosz2016-11-082016-11-082016Wojciech Walat, Edukacja – Technika – Informatyka nr 3(17)/2016, s. 94–1002080-90692450-9221http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/2028W artykule zostały przedstawione wyniki badań dotyczące skuteczności wdrażania zwinnych metodyk w ramach realizowanych projektów przez wybrane grupy studentów technicznych. Została opisana zastosowana gra symulacyjna, która pozwoliła na praktyczne zapoznanie się z zasadami podejścia Scrum. Przedstawiono również propozycję praktycznej adaptacji podejścia zwinnego do realiów projektów studenckich z uwzględnieniem specyfiki i ograniczeń czasowych.The paper presents the results of research on effectiveness of agile methods implementation within projects carried out by selected IT student groups. Simulation game was applied for groups under research, which helped subjects to experience Scrum rules in practice. We present the results of the game and the proposal for practical adaptation of agile approach into student projects taking into consideration their specifics and time constraints.polUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/metodyki zwinneScrumprojekty studenckiegra symulacyjnaagileacademic projectssimulation gameWykorzystanie metodyk zwinnych do poprawy wiedzy i umiejętności projektowych studentów kierunków technicznychUsing agile methodologies to improve knowledge and project skills of students in technical fields of studiesarticle10.15584/eti.2016.3.14