Adamczyk, Monika Dorota2017-11-102017-11-102017Edukacja – Technika – Informatyka nr 3(21)/2017, s. 32–372080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/3115Opracowanie prezentuje teoretyczne podstawy edukacji pozaformalnej i nieformalnej osób starszych. Szczególną uwagę poświęcono modelom edukacji seniorów realizowanym na uniwersytetach trzeciego wieku (UTW). W artykule zaprezentowano 5 modeli funkcjonowania UTW na świecie oraz przybliżono zasady i formy kształcenia ustawicznego w Polsce.The paper presents the theoretical foundations of non-formal and informal education. Particular attention was given to the different models of senior education pursued at universities of third age in the world. The article discusses five models concerning the functioning of universities of third age all over the world. It also show an outline of the forms and principles of continuing education in Poland.polUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/starośćosoby w starszym wiekukształcenie ustawicznemodel UTWuniwersytety trzeciego wiekuageelderlylife long learningmodel of the third age universityuniversities of the third ageModele edukacji osób starszychModels of Education for Elderly Peoplearticle10.15584/eti.2017.3.32450-9221