Schultis, SławomirSoler Costa, RebeccaDoñate Banegas, CarmenSkoczyńska Prokopowicz, Barbara2024-04-062024-04-062023-12Kultura-Przemiany-Edukacja T. 12-13 (2023), s. 222-233978-83-8277-153-42300-9888https://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/10409The didactic interaction in the classroom is established among peers, but above all, the relationship that has a fundamental weight is the one between the teacher and the student, since the teacher becomes a role model for the child during the entire Early Childhood Education stage. Likewise, communication and participation are fundamental elements for these interactions to take place in a beneficial way, and together with it, the teaching-learning processes take place, which will help the child's development and will positively affect cognitive, affective and social development.Interakcja dydaktyczna w klasie kształtuje się pomiędzy rówieśnikami, ale przede wszystkim zasadniczą wagę ma relacja pomiędzy nauczycielem a uczniem, gdyż nauczyciel staje się dla dziecka wzorem do naśladowania przez cały etap edukacji wczesnoszkolnej. Podobnie komunikacja i zaangażowanie są podstawowymi elementami, aby te interakcje przebiegały w korzystny sposób. Wraz z nimi zachodzą procesy nauczania-uczenia się, które sprzyjają rozwojowi dziecka i pozytywnie wpływają na rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny.engAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Polandhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/didactic interactioncommunicationteaching – learning processesteacher – student roleinterakcja dydaktycznakomunikacjaprocesy nauczania – uczenia sięrola nauczyciel – uczeńA review of research on the teacher’s competencies in the classroom interaction discoursePrzegląd badań nad kompetencjami nauczyciela w dyskursie interakcji w klasiearticle10.15584/kpe.2023.12.142544-1205