Czarnik, MirosławFroń, Agata2018-05-152018-05-152017Dydaktyka Polonistyczna, nr 3(12)2017, s. 147–1682451-0939http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/3586Pomysł tekstu narodził się po zdobyciu przez Agatę Froń, uczennicę klasy II E Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Strzyżowie, tytułu laureata Konkursu Sienkiewiczowskiego w roku 2016. Sukces ten osiągnęła jako jedyna osoba z województwa podkarpackiego i jedna z piętnastu osób w Polsce. Jak się okazało, był on punktem wyjścia do dalszego, intensywnego rozwoju, który zaowocował sukcesami w olimpiadach przedmiotowych: tytułami finalisty zarówno w Olimpiadzie Literatury i Języka Polskiego, jak i Olimpiadzie Filozoficznej. Wstępne refleksje są autorstwa jej nauczyciela i opiekuna, zaś tekst „Sienkiewiczowska sztuka opowiadania” zapewnił Agacie Froń kwalifikację do etapu centralnego Konkursu Sienkiewiczowskiego.The articles deals with the methods of working with a talented student during preparations for contests and competitions. This is not a guide explaining, step by step, the methodology of preparations for contests and competitions. The author concentrates on reflections based upon experience and emphasizes the importance of correlation between a student and a teacher, and a student and a school. The article also includes Agata Froń’s essay awarded in Konkurs Sienkiewiczowski in 2016. Agata Froń is a student of Liceum Ogólnokształcące w Strzyżowie.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Sienkiewiczcapable studentsecondary schoolteacher’s rolestudent’s essayKonkurs Sienkiewiczowski 2016 – refleksje po sukcesiearticle10.15584/dyd.pol.12.2017.11