Kisiel, Piotr2017-06-082017-06-082017Dydaktyka Informatyki T. 12 (2017), s. 242–2492083-3156http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/2514Umiejętność tworzenia grafiki i modelowania za pomocą komputera staje się obecnie jedną z ważniejszych umiejętności współczesnego projektanta. Ze względu na złożoność procesu modelowania, jak też na atrakcyjność i siłę przekazu referat omawia faktyczne realizacje projektowania przestrzennego i grafiki cyfrowej w programie nauczania liceum ogólnokształcącego.The computer aided 3D visualisation and computer graphic is presently one of the most important skills of designers. Due to the complexity of the modelling process as well as its appeal and expressiveness, this essay considers the question of real realisation task of spatial modelling and computer graphics in the learning curriculum of the secondary schools'.polUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/grafika komputerowastruktury trójwymiaroweproces modelowaniawizualizacje przestrzenneprogram nauczania szkoły średniejcomputer graphicsthree-dimensional structuresprocess modelingspatial visualizationhigh school curriculumGrafika komputerowa i informatyczne modelowanie struktur przestrzennych w programie kształcenia liceum ogólnokształcącegoComputer graphics and computer modeling of spatial structures in the curriculum of secondary schoolarticle10.15584/di.2017.12.292543-9847