Kazanowski, ZdzisławMartyniuk, Tetiana2020-03-232020-03-232019Edukacja – Technika – Informatyka nr 4(30)/2019, s. 98–1032080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/5334Artykuł prezentuje wyniki analizy gotowości młodzieży polskiej i ukraińskiej do integracji szkolnej z rówieśnikami z niepełnosprawnością. W badaniach uczestniczyło 169 uczniów z Ukrainy i 170 uczniów z Polski. Wyniki badań pokazały, iż występują istotne statystycznie różnice między badanymi grupami w zakresie trzech głównych wymiarów analizowanej gotowości integracyjnej.The article presents the results of the analysis of the readiness of Polish and Ukrainian youth for school integration with their peers with disabilities. 169 students from Ukraine and 170 students from Poland participated in the analysis. The research results showed that there are statistically significant differences between the study groups in terms of the three main dimensions of the analysed integration readiness.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/kształcenie integracyjnegotowość do integracji szkolnejintegracja rówieśniczaintegration educationreadiness for school integrationpeer integrationIntegracja edukacyjna z rówieśnikami z niepełnosprawnością w percepcji młodzieży polskiej i ukraińskiejEducational Integration with Peers with Disabilities in the Perception of Polish and Ukrainian Youtharticle10.15584/eti.2019.4.132450-9221