Uberman, Marta2017-02-142017-02-142016Edukacja – Technika – Informatyka nr 4(18)/2016, s. 129–1352080-90692450-9221http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/2327Celem opracowania jest próba zwrócenia uwagi na niepokojące z pedagogicznego punktu widzenia zjawisko obniżającego się poziomu zręczności manualnej dziecka. Przyczyn zaistniałej sytuacji jest prawdopodobnie wiele, przypuszcza się, że w dużym stopniu do takiego stanu rzeczy przyczynił się dominujący w edukacji intelektualizm i wszechobecna technizacja z jednej strony, a z drugiej – brak pedagogicznego zainteresowania zajęciami rękodzielniczymi.The discussion aims at attracting attention to a pedagogically disturbing phenomenon of a visibly lowering level of manual dexterity of children in early education. There are probably many reasons for the situation, and it is believed that it can be largely attributed to a dominating intellectualism and technical focus in elementary education on the one hand, and lack of pedagogical interest in practical activities on the other.polUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/programy nauczaniapodstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowychzajęcia rękodzielniczezajęcia techniczneelementarna edukacjadzieckoteaching syllabusgeneral education curriculum for primary schoolshandicraft activitiestechnical activitieselementary educationchildZajęcia rękodzielnicze w elementarnej edukacji dziecka trzeciej dekady XX wieku i drugiej dekady XXI wiekuHandicraft activities in elementary education of children in the third decade of the 20th century and the second decade of the 21st centuryarticle10.15584/eti.2016.4.15