Pawłowska, AndżelikaTuczyński, Krystian2024-04-062024-04-062023-12Kultura-Przemiany-Edukacja T. 12-13 (2023), s. 189-198978-83-8277-153-42300-9888https://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/10406The article presents the possibilities and methods of using applications supporting distance learning. The issues focus on the main others in addition to ICT in the field of didactics of early childhood and preschool education. Part one is a market overview of the children’s ICT development market. Based on parts of the study, solutions were developed which, in the opinion of experts (taking into account age and developmental possibilities), can mostly be used in the first educational age. The last of the main parts of the article, conclusions and recommendations for teachers in the field of comprehensive use of ICT in the educational process.W artykule przedstawione zostały możliwości i metody wykorzystania aplikacji wspomagających kształcenie na odległość. Zagadnienia koncentrują się na głównych zastosowaniach technologii informacyjno-komunikacyjnej w zakresie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Część pierwsza to ogólny przegląd rynku rozwoju TIK dla dzieci. Na podstawie fragmentów badań opracowano rozwiązania, które zdaniem autorów (biorąc pod uwagę wiek i możliwości rozwojowe) mogą być w większości stosowane w pierwszym wieku edukacyjnym. Ostatnia z głównych części artykułu przedstawia wnioski i rekomendacje dla nauczycieli w zakresie wielostronnego wykorzystania TIK w procesie edukacyjnym.engAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Polandhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ICTe-learningeducationschoolremote educationedukacjaszkołaedukacja zdalnaPossibilities and methods of using distance learning applications in school practiceMożliwości i metody wykorzystywania aplikacji wspomagających kształcenie na odległość w praktyce szkolnejarticle10.15584/kpe.2023.12.112544-1205