Wilsz, Jolanta2017-02-132017-02-132016Edukacja – Technika – Informatyka nr 4(18)/2016, s. 50–562080-90692450-9221http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/2317W artykule omówiono działania i skuteczność homeostatycznego mechanizmu regulacji, skutki zakłócenia równowagi funkcjonalnej oraz zaprezentowano implikacje dla przebiegu procesu edukacyjnego wynikające z analizy i znajomości homeostatycznych mechanizmów regulacji jej uczestników.In the article functioning and effectiveness of homeostatic regulatory mechanism as well as the effects of functional balance distortion, were discussed. Implications for direction of educational process resulting from the analysis and understanding of homeostatic mechanisms of regulation of its participants, were presented.polUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/proces edukacyjnyhomeostatyczny mechanizm regulacjistałe indywidualne cechy osobowościeducational processhomeostatic regulatory mechanismconstant individual personality traitsFunkcjonowanie ucznia w procesie edukacyjnym ze względu na jego homeostatyczny mechanizm regulacjiFunctioning of a pupil in educational process subject to his homeostatic regulatory mechanismarticle10.15584/eti.2016.4.5