Staśko, Renata2019-10-112019-10-112019Edukacja – Technika – Informatyka nr 2(28)/2019, s. 290–2962080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/4971Artykuł analizuje zależność między socjalizacją, intensywnością korzystania z Facebooka a wynikami w nauce studentów. Dane empiryczne zebrano od 44 studentów, korzystając z kwestionariusza ankiety. Stwierdzono, że tylko jedna zmienna socjalizacyjna, tj. akceptacja społeczna, istotnie przewidywała intensywność korzystania z Facebooka, podczas gdy akulturacja nie była znacząca. Wyniki dowiodły również, że nie istnieje pozytywna zależność między wynikami studentów w nauce a intensywnością korzystania z Facebooka.The article analyzes the relationship between socialization, the intensity of using Facebook, and student results. In addition, it also analyzes whether the intensity of Facebook use mediates between socialization and academic performance. Empirical data were collected from 44 students using the questionnaire. It was found that only one socialization variable, ie social acceptance, significantly predicted the intensity of using Facebook, while acculturation was not significant. The results also showed that there is no positive correlation between student results in learning and the intensity of Facebook use.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/socjalizacjaakceptacja społecznaakulturacjaFacebookwyniki w naucesocializationsocial acceptanceacculturationacademic performanceSocjalizacja, używanie Facebooka a wyniki w nauce studentówSocialization, Use Facebook, and the Academic Performance of Studentsarticle10.15584/eti.2019.2.432450-9221