Iskierka, Iwona2017-06-082017-06-082017Dydaktyka Informatyki T. 12 (2017), s. 197–2022083-3156http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/2508W artykule omówiono zagadnienia związane z wybranymi możliwościami wykorzystania programu 3ds Max w zakresie kształtowania wyobraźni przestrzennej. Zwrócono uwagę na korzyści związane z poznaniem zasad modelowania 3D, animacji, wprowadzaniem efektów specjalnych, systemów symulacji zjawisk fizycznych oraz tworzeniem projektów architektonicznych. Omówiono pojęcie wyobraźni jako procesu psychicznego umożliwiającego przetwarzanie wyobrażeń. Przeanalizowano możliwości tworzenia projektów 3D w wybranym środowisku.The article discusses issues related to the selected possibilities of using 3ds Max to shape spatial imagination. Highlighted the benefits of the knowledge of the principles of 3D modeling, animation, introduction of special effects systems, simulation of physical phenomena and the creation of architectural projects. Discusses the concept of imagination as a mental process which allows processing of ideas. The ability to create 3D projects were analysed in the chosen environment.polUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/modelowanie 3Danimacjewyobraźnia przestrzenna3D modelinganimationspatial imaginationKształtowanie wyobraźni przestrzennej poprzez modelowanie i animacje 3DDevelopment spatial imagination through modeling and animation 3Darticle10.15584/di.2017.12.232543-9847