Wilsz, Jolanta2018-11-152018-11-152018Edukacja – Technika – Informatyka nr 3(25)/2018, s. 172–1772080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/4105W artykule omówiono rodzaje problemów do rozwiązania. Przedstawiono działalność decyzyjną opartą na strukturze systemu sterującego. Omówiono relacje zachodzące między podsystemami tego systemu: postulatorem, optymalizatorem i realizatorem. Uzasadniono konieczność zapoznania uczniów z problematyką dotyczącą podejmowania decyzji w ujęciu cybernetycznym.In the article the kinds of problems to be solved were discussed. Decision making based on a structure of a steering system was presented. The relations occurring between subsystems of that system such as: postulator, optimizer and performer. The necessity of making pupils familiar with problems connected with the issue of decision making according to the cybernetic approach, was given grounds to.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/decyzjepostulatoroptymalizatorrealizatorsystem sterującydecisionsoptimizerperformersteering systemUmiejętność podejmowania decyzji przez uczniów, jako warunek ich efektywnego funkcjonowaniaDecision Making Skill by Pupils as a Condition to Their Effective Functioningarticle10.15584/eti.2018.3.242450-9221