Jelinek, Jan Amos2019-10-102019-10-102019Edukacja – Technika – Informatyka nr 2(28)/2019, s. 110–1152080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/4942Edukacja techniczna małych dzieci jest archaiczna (Furmanek, 2007, s. 44–54) i wymaga diagnozy dla wypracowania nowych działań. 91% nauczycieli obserwuje duże zainteresowanie dzieci zajęciami technicznymi, jednak brakuje im pomysłów na proste doświadczenia, które rozwijałyby myślenie dzieci. Artykuł przedstawia wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 2475 nauczycieli na temat trudności i motywów podejmowania się prowadzenia zajęć z techniki wśród dzieci.Technical education for young children is archaic (Furmanek, 2007, p. 44–54) and requires a diagnosis to develop new activities. 91% of teachers are very interested in technical classes for children, but they lack ideas for simple experiences that would develop children;s thinking. The article presents the results of a survey conducted among 2,475 teachers on the difficulties and motives of undertaking technical classes among children.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/edukacja technicznadzieci przedszkolneuczniowie klas I–IIImotywytrudnościankietatechnical educationpre-school childrenpupils of grades 1–3motivesdifficultiesquestionnaireEdukacja techniczna małych dzieciTechnical Education for Young Childrenarticle10.15584/eti.2019.2.152450-9221