Morańska, Danuta2019-03-012019-03-012018Edukacja – Technika – Informatyka nr 4(26)/2018, s. 43–482080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/4352Motywacja do uczenia się jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o podejmowaniu przez uczniów aktywności edukacyjnej. O jej trwałości decyduje fakt, czy została wywołana czynnikiem zewnętrznym czy też wynika z wewnętrznego przekonania o potrzebie posiadania wiedzy. W artykule przedstawiono opinie nauczycieli na temat motywacji uczniów do uczenia się.Motivation to get knowledge is one of the most important factors resulting in students educational activity. Its durability comes out of the fact whether motivation was caused by external factor or inner belief that it is necessary to posess some knowledge. The article contains opinions given by the teachers about students educational motivations.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/efekty kształcenianauczycielemotywacja do uczenia sięlearning outcomesteachersmotivation to learnKształtowanie motywacji do nauki w polskich szkołach w opinii nauczycieliDeveloping Motivation to Learn in Polish Schools in the Opinion of Teachersarticle10.15584/eti.2018.4.42450-9221