Prauzner, TomaszPrauzner, MałgorzataPrauzner, Kacper2018-11-142018-11-142018Edukacja – Technika – Informatyka nr 3(25)/2018, s. 133–1382080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/4099W artykule przedstawiono koncepcję oceny procesu poznawczego na podstawie planowanych badań elektroencefalograficznych QEEG. Głównym problemem badawczym jest próba odpowiedzi na pytanie, czy i w jakim stopniu wykorzystanie nowoczesnych programów symulacyjnych stosowanych w kształceniu zawodowym wpływa na efektywność kształcenia. Efektywność kształcenia jest pochodną aktywności procesu poznawczego podczas uczenia się. W celu odpowiedzi na ten problem planuje się analizę aktywności mózgu dzięki rejestracji i obserwacji przebiegu różnych fal oraz wielkości potencjałów generowanych przez układ nerwowy.The article presents the concept of assessment of the cognitive process based on planned QEEG encephalography. One of the stages of the planned research is to determine the research problem and any variables. The main research problem is, therefore, the attempt to answer the question whether and to what extent the use of modern simulation programs used in vocational education affect the effectiveness of teaching? The effectiveness of teaching is a derivative of the activity of the cognitive process during learning. In order to answer this problem, it is planned to analyze brain activity by recording and observing the course of various waves and the magnitudes of potentials generated by the nervous system.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/efektywność dydaktycznaprogramy symulacyjnebadania QEEGdidactic effectivenesssimulation programsQEEG researchOcena aktywności poznawczej w ujęciu aktualnych badań QEEGAssessment of Cognitive Activity in Terms of Current QEEG Researcharticle10.15584/eti.2018.3.182450-9221