Gomółka, ZbigniewTwaróg, BogusławKwiatkowski, BogdanŻesławska, Ewa2017-09-072017-09-072017Edukacja – Technika – Informatyka nr 1(19)/2017, s. 305–3112080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/2979W artykule przedstawiono zagadnienia związane z wirtualizacją obiektów w pasywnej wizualizacji stereoskopowej. Wykorzystując środowisko Unity3D oraz platformę programistyczną C#, zrealizowano aplikację do pasywnej projekcji stereoskopowej. Przedstawiono zagadnienia związane ze stereoskopową projekcją 3D oraz etapy realizacji obrazu 3D.The article presents issues related to virtualization of objects in passive stereoscopic visualization. Using the Unity3D environment and the C# programming platform, the application has been implemented for passive stereoscopic projection. The issues related to stereoscopic 3D projection and stages of 3D image presentation are presented.polUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/technologia 3Daktywny i pasywny system projekcji stereoskopowejUnity3Dwirtualizacja obiektów3D technologyactive and passive stereoscopic projection systemvirtualization objectscomputer generated imagesstereoscopic 3DWirtualizacja obiektów w pasywnej wizualizacji stereoskopowejVirtualization of Objects in Passive Stereoscopic Visualizationarticle10.15584/eti.2017.1.422450-9221