Stolińska, AnnaAndrzejewska, Magdalena2016-11-092016-11-092016Wojciech Walat, Edukacja – Technika – Informatyka nr 3(17)/2016, s. 157–1622080-90692450-9221http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/2038Umiejętności percepcji, interpretacji i tworzenia materiałów wizualnych, wszechobecnych w zdominowanej cyfrowo rzeczywistości, stały się w ostatnich czasach przedmiotem zainteresowania wielu badaczy. W artykule omówiono wybrane aspekty związane z edukacją informatyczną i kompetencjami wizualnymi.Skills of perception, interpretation and production of visual materials, ubiquitous in digitally-dominated reality, have become lately a point of interest of many researchers. The article discusses some aspects of visual competence which are related to computer science education.polUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/kompetencje wizualneedukacja informatycznagraficzne materiały dydaktyczneokulografiavisual competenceCS educationgraphic teaching materialseye-trackingKompetencje wizualne w kształceniu informatycznymVisual competence in computer science educationarticle10.15584/eti.2016.3.24