Stec, Małgorzata2016-10-202016-10-202015Kazimierz Szmyd, Kultura-Przemiany-Edukacja T. 3 (2015), s. 278–291978-83-7996-253-22300-9888http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/1952Celem artykułu jest ocena sektora szkolnictwa wyższego w Polsce w latach 1999–2013 oraz wskazanie kierunków jego zmian. Ocenie poddano następujące wskaźniki charakteryzujące sektor szkolnictwa wyższego: liczbę szkół wyższych, liczbę studentów i ich strukturę, kadrę akademicką, najbardziej popularne kierunki kształcenia oraz uczelnie wyższe.The aim of the article is to analyze the higher education conditions in Poland in the years 1999–2013 and to indicate directions of its changes. We evaluated the following indicators characterizing the higher education sector: the number of higher schools, number of students and their structure, academic staff, the most popular fields of study and universities.polUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/szkolnictwo wyższewskaźniki szkolnictwa wyższegospołeczeństwo wiedzyhigher educationindicators of higher educationknowledge societyStatystyczna ocena zmian w szkolnictwie wyższym w Polsce w latach 1999-2013Statistical evaluation of the changes in higher education in Poland in the years 1999–2013article10.15584/kpe.2015.3.18