Janas, Magdalena2013-10-182013-10-1820132084-9338http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/190Jednym z ważniejszych zadań współczesnych bibliotek akademickich jest prowadzenie, marginalizowanej przez uczelnie, edukacji w zakresie umiejętności informacyjnych uznanych za kompetencje kluczowe. W artykule podkreślono konieczność dostosowania narzędzi kształcenia do potrzeb i wymagań „pokolenia sieci”. Nowe narzędzia dydaktyczne powinny tworzyć wirtualną przestrzeń kształcenia, która zapewnia interaktywność, dostęp do światowych zasobów informacyjnych i indywidualizację nauki. Dokument przedstawia możliwość zastosowania bloga biblioteki uniwersyteckiej w nieformalnej edukacji w obszarze kompetencji informacyjnych.polUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/blogiedukacja informacyjnaumiejętności komunikacyjneBiblioteka Główna Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowiebiblioteka akademickaBlogi bibliotek szkół wyższych jako narzędzie wspomagające kształcenie w zakresie umiejętności informacyjnych: na przykładzie bloga Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowiearticle