Janas, Magdalena2017-06-122017-06-1220162084-9338http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/2525W artykule podjęto próbę ukazania specyfiki zyskującego na popularności w ostatnim czasie nowego modelu nauczania jakim jest konektywizm. Wyjaśniono czym różni się kształcenie oparte na metodach konektywnych od paradygmatu obowiązującego obecnie oraz wskaz ano nowe możliwości, które stwarza ono bibliotekom szkół uczelni pedagogicznych.The article attempts to present the specificity of a new teaching model called connectivism which has been gaining in popularity recently. The author explains how teaching based on connective methods differs from the paradigm currently in force and identifies new opportunities th at it creates for libraries of pedagogical universities.polUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/biblioteki szkół wyższychkonektywizmnauczanieacademic librariesconnectivismteachingRola biblioteki uczelni pedagogicznej w świetle konektywizmuThe role of the pedagogical university library in the light of connectivismarticle