Ordon, UrszulaSołtysiak, Wioletta2016-07-012016-07-012016Wojciech Walat, Edukacja – Technika – Informatyka nr 1(15)/2016, s. 39-432080-90692450-9221http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/1655W artykule skupiono się na skuteczności kształcenia akademickiego w formie e-learningu, reprezentowanego przez umiejętności w zakresie nowoczesnych technik komunikacyjno-informatycznych (ICT) lub technik informatycznych (IT). W tym celu dokonano przeglądu literatury oraz przeprowadzono badania ankietowe. Pozytywnie zweryfikowano tezę, iż kształcenie w formule e-learningu skutecznie oddziałuje na podniesienie kompetencji informatycznych studenta.The article is focused on academic education effectiveness in a form of e-learning, represented by skills in the field of modern information and communication technology (ICT) or information technology (IT). Literature review was performed and the survey questionnaire carried out for this purpose. A thesis that e-learning education exerts effective influence on improvement of IT competences of students was verified positively.polUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/e-learningkompetencje informatyczneskutecznośćIT competenceseffectivenessSkuteczność kształcenia akademickiego w formule e-learningu. Wybrane aspektyEffectiveness of academic e-learning education. Selected aspectsarticle10.15584/eti.2016.1.5