Lorek, Marlena2018-10-192018-10-192018Edukacja – Technika – Informatyka nr 1(23)/2018, s. 182–1862080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/3969W niniejszym artykule chciałabym zwrócić uwagę na tradycję przysposobienia obronnego jako przedmiotu w edukacji szkolnej oraz rolę, jaką może ono odegrać w budowaniu współczesnego systemu bezpieczeństwa w Polsce w przypadku, gdyby powrócił do siatki przedmiotów w szkołach średnich.In this article, I would like to draw the attention to the tradition of defensive development as a subject in school education and the role that it can play in building a modern security system in Poland in the event that it returns to the subject network in upper secondary schools.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/bezpieczeństwoedukacja dla bezpieczeństwaprzysposobienie obronneedukacjasystem bezpieczeństwaPrzedmiot przysposobienie obronne jako element budowania systemu bezpieczeństwaThe Subject of Defensive Adoption as an Element of Building a Security Systemarticle10.15584/eti.2018.1.232450-9221