Trzaskowski, Zbigniew2023-07-172023-07-172022-12Dydaktyka Polonistyczna, nr 8(17)2022, s. 58-702451-0939https://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/9174W artykule przedstawiono z perspektywy strukturalistyczno-semantycznej terminy, schematy interpretacyjne, funkcjonalność teorii poezji w dydaktyce filologicznej. Poezja, postrzegana w kontekście kreatywności i użyteczności, interpretowana z uwzględnieniem relacji do autora, odbiorcy, kodu światopoglądowego, stanowi istotny faktor świata znaków oraz przekazu medialnego.The paper presents terms, interpretation schemes, and functionality of the theory of poetry in philological didactics from a structuralist and semantic perspective. Poetry, perceived in the context of creativity and usefulness, interpreted taking into account the relationships to the author, reader, and worldview code, is an important factor in the world of signs and media messages.deuAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Polandhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/literaturapoetykapoezjarytmwersyfikacja.literaturepoeticspoetryrhythmversificationDichtungstheoretische Prolegomena zu einer philologischen DidaktikProlegomena do teorii poezji w dydaktyce filologicznejProlegomena of poetic art in philological didacticsarticle10.15584/dyd.pol.17.2022.7