Kisiel, Piotr2020-01-162020-01-162019Dydaktyka Informatyki T. 14 (2019), s. 147–1612083-3156http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/5154Umiejętność doboru odpowiedniego środowiska informatycznego w realizacji rozwiązań problemów jest kluczową umiejętnością współczesnego programisty. Obecne możliwości łączenia mikroelektroniki i programowania na tanich i ogólnodostępnych platformach, są olbrzymią szansą uatrakcyjnienia procesu edukacyjnego nauki programowania. Niniejszy artykuł porusza praktyczne aspekty programowania mikrokontrolerów Arduino na poziomie szkoły średniej.Right selection of IT environment to implement solutions to problems is a fundamental ability of modern programmer. The current possibilities of combining microelectronics and programming on low-cost and generally available platforms are a huge opportunity to make much more attractive the learning process of programming. This article deals with practical aspects of programming Arduino microcontrollers at the high school level.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/nauka programowania mikrokontrolerówArduinoinformatyka szkoła średnialearning programming microcontrollerscomputer science in secondary schoolProgramowanie mikrokontrolerów w szkole średniej z użyciem platformy ARDUINOThe nuts and bolts of programming science in secondary school using the ARDUINO frameworkarticle10.15584/di.2019.14.122543-9847