Walat, Wojciech2017-02-142017-02-142016Edukacja – Technika – Informatyka nr 4(18)/2016, s. 235–2422080-90692450-9221http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/2342Temat zrealizowano w ramach prac statutowych Zakładu Dydaktyki Ogólnej i Systemów Edukacyjnych Wydziału Pedagogicznego oraz programu badawczego Pracowni Lifelong Learning w Centrum Innowacji i Transferu Wiedzy Techniczno-Przyrodniczej Uniwersytetu Rzeszowskiego.Podane w artykule trzy cechy konstytuujące współczesny typ człowieka internetu – „homo interneticusa” – w prosty sposób prowadzą do gwałtownego rozwoju analfabetyzmu funkcjonalnego. Pojawia się zatem wielkie wyzwanie dla edukacji w dobie dominującego i właściwie powszechnie akceptowanego analfabetyzmu funkcjonalnego.Stated in article three qualities that constitute the modern type of man internet – “homo interneticus” – easily lead to the rapid development of functional illiteracy. There is therefore a great challenge for education in the era of the dominant and widely accepted properly functional illiteracy.polUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/edukacjahomo interneticusalfabetyzacjaanalfabetyzm funkcjonalnyeducationliteracyfunctional illiteracy„Homo interneticus” – wyzwanie dla współczesnej edukacji“Homo interneticus” – a challenge for modern educationarticle10.15584/eti.2016.4.29