Kaczmarek, Bogusław2016-04-012016-04-012015Michał Gabriel Woźniak, Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy z. 44(4) cz.1/2015, s. 241-2511898-5084http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/1464W opracowaniu zaprezentowana została teza, że przemiany zachodzące we współczesnym świecie (tzw. megatrendy rozwojowe) stanowią jakościowo nowe wymagania dla przedsiębiorstw, dla kadry menedżerskiej, ogólnie zarządzania. W opracowaniu analizowane są najbardziej istotne – zdaniem autora – współczesne zadania zarówno przedsiębiorstw (organizacji), jak i menedżerów zarządzających tymi przedsiębiorstwami, wynikające z aktualnych uwarunkowań funkcjonowania przedsiębiorstw w złożonym otoczeniu.This paper presents the thesis that the changes taking place in the modern world (the so-called megatrends) are qualitatively new demands for businesses, for managers in general, and for management practices. This paper discusses the most important, in the author’s opinion, contemporary tasks both for businesses (organizations), as well as for managers managing those companies.polUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/zarządzaniereputacjazarządzanie reputacją firmymanagementreputationmanagement of company`s reputationWyzwania dla współczesnych przedsiębiorstw i menedżerów – zarys problematykiarticle10.15584/nsawg.2015.4.1.21