Gospodarek, Katarzyna2019-10-142019-10-142019Edukacja – Technika – Informatyka nr 2(28)/2019, s. 297–3022080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/4973Aktualnie, w tak zwanej erze cyfrowej, edukacja opierająca się na wykorzystaniu gier komputerowych (game-based learning – GBL) staje się coraz bardziej powszechna. Niniejsze opracowanie przedstawia przegląd rozwiązań wykorzystujących gry komputerowe w procesie poszerzania umiejętności programistycznych wśród dzieci i młodzieży. Szczególny nacisk położono na przedstawienie kluczowych zalet stosowania tego rodzaju programów w dydaktyce oraz ich wpływu na proces nauczania programowania.Currently, in the so-called digital age, education based on the use of computer games (usually called game-based learning or GBL) is becoming more and more common. This paper presents an overview of solutions using computer games in the process of improving programming skills among children and young people. Particular emphasis was placed on presenting the key advantages of using such programs in teaching and their impact on the teaching process of programming.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/nauczanie oparte na grachserious gameswprowadzenie do programowanianauka programowaniagame based learningintroductory programminglearning programmingZastosowanie gier komputerowych w procesie poszerzania umiejętności programistycznych wśród dzieci i młodzieżyThe Use of Computer Games in the Process of Expanding Programming Skills among Children and Youtharticle10.15584/eti.2019.2.442450-9221