Mamroł, Andrzej2019-10-092019-10-092019Edukacja – Technika – Informatyka nr 2(28)/2019, s. 51–562080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/4933Skuteczność działania nauczyciela jest zawsze uwarunkowana wieloma bardzo różnorodnymi czynnikami. Niewątpliwie jednak o efektywności jego pracy w dużym stopniu decyduje zastosowanie środków dydaktycznych, w tym nowoczesnych narzędzi, np. mediów masowych i technologii opartych na działaniu komputera. W artykule przedstawiono opinie nauczycieli szkół podstawowych na temat znaczenia właśnie takich pomocy dla osiągania celów edukacyjnych w realizowanym przez nich procesie dydaktyczno-wychowawczym. Z udzielonych wypowiedzi wynika, jakie miejsce zajmuje ich wykorzystanie wśród innych determinantów efektywności pracy z uczniami. Zaprezentowany materiał zawiera także samoocenę nauczycieli dotyczącą kompetencji posługiwania się środkami tego rodzaju.The effectiveness of the teacher's action is always conditioned by many, very diverse factors. However, no doubt, about the effectiveness of its work largely decides the use of learning tools, including modern ones such as media and technology based on the use of the computer. The article presents the opinions of elementary school teachers about the meaning of such support to achieve the educational goals being implemented in their didactic and educational process. The answers provided indicate the place of their use among other determinants of the effectiveness of work with students. The presented material also includes the teachers’ self-assessment regarding the competence of using this kind of resources.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/nauczycieluwarunkowania skuteczności nauczycielamediateacherdeterminants of teacher's effectivenessUwarunkowania skuteczności pracy współczesnego nauczycielaDeterminants of Efficiency of the Modern Teacherarticle10.15584/eti.2019.2.62450-9221