Ulanowska, Lidia2019-03-072019-03-072018Edukacja – Technika – Informatyka nr 4(26)/2018, s. 557–5612080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/4430Artykuł powstał pod kierunkiem opiekuna Koła Naukowego „Edukacja bez granic”, dr. hab. prof. UR Wojciecha Walata.Niniejszy artykuł zawiera opis zabaw konstrukcyjnych w świetle literatury przedmiotu, a także przegląd dotychczasowych badań odnośnie do zabaw konstrukcyjnych. Zamieszczono w nim również propozycję metodologii badań możliwości i ograniczeń wykorzystania zabaw konstrukcyjnych w przedszkolu.This article contains a description of construction games in the light of the literature on the subject, as well as a review of previous research on construction games. It also contains a proposal for a methodology for testing the possibilities and limitations of the use of construction games in a kindergarten.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/zabawa dzieckazabawa konstrukcyjnaedukacja przedszkolnachild’s playconstructional playpre-school educationMożliwości i ograniczenia wykorzystania zabaw konstrukcyjnych w przedszkolu – propozycja metodologii badańPossibilities and Limitations of the Use of Construction Plays in Kindergarten – Proposition of Research Methodologyarticle10.15584/eti.2018.4.812450-9221