Molga, Agnieszka2015-08-102015-08-102015Aleksander Piecuch, Dydaktyka Informatyki T. 10 (2015), s. 133-1392083-3156http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/1144Artykuł prezentuje charakterystykę systemów e-learningowych oraz ich podział ze względu na przyjęte kryteria funkcjonalności, obsługiwanych standardów i sposobów dystrybucji Jesteśmy świadkami jak technologia informacyjno-komunikacyjna przybiera coraz to szybszy rozwój. Modne, a nawet wręcz nieuniknione jest dążenie do stworzenia społeczeństwa informacyjnego. Komputery oraz Internet wypierają tradycyjny dotąd model kształcenia. Rozwój techniki przyczynił się do szukania mobilnych form kształcenia, czyli e-learningu.The paper presents the characterization of e-learning tools and describes three areas: system typology, e-learning standards. We are witnessing how information technology-communication becomes more and faster development. Fashion and even downright inevitable desire to create an information society. Computers and the Internet replacing the traditional model of education so far. The development of technology has contributed to the search of mobile forms of learning, or e-learning.polUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/internetnauczaniekurskomunikacjae-learningkomputeron-linelearningcoursecommunicationcomputerPlatformy e-learningowe oraz ich znaczenie dla procesu kształceniaE-learning platforms and their importance for the learning processarticle10.15584/di.2015.10.15