Nowicka, EwaWalas, Barbara2019-03-042019-03-042018Edukacja – Technika – Informatyka nr 4(26)/2018, s. 151–1562080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/4369Media i multimedia cieszą się ogromną popularnością wśród najmłodszych. Z tego powodu rośnie konieczność przygotowania dzieci do odpowiedniego korzystania z mediów. Wychowanie medialne realizowane już na poziomie przedszkola jest szansą na przygotowanie dzieci do krytycznego odbioru przekazów medialnych oraz sprawnego posługiwania się mediami jako narzędziami rozwoju poznawczego. Skuteczność prowadzonej już od najmłodszych lat edukacji medialnej zależy przede wszystkim od współpracy rodziców i nauczycieli, którzy stopniowo wprowadzać będą dziecko w zdominowany świat mediów.Media and multimedia are very popular among children, for that reason there is growing necessity to prepare children for proper media use. Media education implemented at the kindergarten level is an opportunity to prepare children for the critical reception of media messages and efficient use of media as a tool for cognitive development. The effectiveness of media education from an early age depends mainly on the cooperation of parents and teachers who will gradually introduce the child into world dominated by media.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/mediamultimediatechnologie informacyjneedukacja medialnawychowanierodzinadzieckoinformation technologymedia educationeducationfamilychildEdukacja medialna dzieci w wieku przedszkolnymMedia Education of Children in Preschool Agearticle10.15584/eti.2018.4.202450-9221