Englert-Bator, AnnaWołpiuk-Ochocińska, Anna2016-10-202016-10-202015Kazimierz Szmyd, Kultura-Przemiany-Edukacja T. 3 (2015), s. 269–277978-83-7996-253-22300-9888http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/1951Artykuł przedstawia istotne zmiany w funkcjonowaniu nowoczesnych uczelni wyższych w zakresie zarządzania potencjałem pracowników. Ponadto wskazuje na konieczność wszechstronnego rozwoju pracowników dydaktycznych jako istotnego zasobu stanowiącego o przewadze konkurencyjnej uniwersytetów. Autorki artykułu rozważają potrzebę wspierania kompetencji interpersonalnych nauczycieli i rozwijania ich wiedzy w zakresie psychologii i pedagogiki wychowania i nauczania.The aim of the article was to introduce changes in the functioning of modern universities in the field of management of employee’s potential. Furthermore, it indicates the necessity for comprehensive development of teachers as an essential resource constituting a competitive advantage of universities. The authors of the article discuss the need to support teachers' interpersonal competencies and to develop their knowledge in the field of psychology and pedagogy of education and teaching.polUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/zarządzaniedydaktyka szkół wyższychpotencjał dydaktycznyuniwersytet przedsiębiorczymanagementdidactics at higher education institutionsdidactic potentialentrepreneurial universityZarządzanie potencjałem dydaktycznym nauczycieli akademickich wyzwaniem nowoczesnych uczelni wyższychManagement of academic teachers’ didactic potential as a challenge of modern universitiesarticle10.15584/kpe.2015.3.17