Andrzejewska, Magdalena2016-11-142016-11-142016Wojciech Walat, Edukacja – Technika – Informatyka nr 3(17)/2016, s. 204–2092080-90692450-9221http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/2045W artykule przedstawiono wyniki eksperymentu, w którym badano wpływ kolorowania kodu programu na proces jego analizy składniowej. Uczestnikami eksperymentu było 13 studentów kierunku informatyka. Zastosowano technikę okulografii w celu śledzenia procesu wyszukiwania błędów syntaktycznych. Zaobserwowano, że podświetlanie składni nie wpłynęło na efektywność wykonania zadania. Nie stwierdzono również istotnych różnic w wartościach parametrów eye-trackingowych w przypadku analizy kodu czarno-białego i kolorowego.This article presents an empirical study investigating the role of syntax highlighting program source code. Eye-trackig data were collected from 13 computer science students, who were asked to search syntax errors in coloured and black-and-white code, while their screens were recorded. It was observed that syntax highlighting has not significant effect on the task execution. The eye-tracking parameters for black-and-white code and for coloured code differed, but not significantly.polUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/uczenie się programowaniakolorowanie składni kodu programuokulografiaanaliza kodu programulearning programmingsyntax highlightingeye-trackingsource code reviewKolorowanie kodu źródłowego programu a proces jego analizy syntaktycznej – badania eye-trackingoweThe influence of syntax highlighting on reading program source code – eye-tracking researcharticle10.15584/eti.2016.3.31