Woś, Magdalena2021-09-172021-09-172021Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Seria Filologiczna. Glottodydaktyka, t. 12/2021, s. 126–1331643-04841643-0506http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/6775The article presents the idea of incorporating puzzles in Russian as a foreign language acquisition at the university level. The author tries to define a notion ‘didactic puzzle’, show the advantages of using online puzzles in developing and/or testing vocabulary and grammar in various topics, encouraging students to learn effectively and to motivating them in the classroom.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/metody aktywizującemetodyka nauczania języków obcychłamigłówkizagadkididactic puzzleslanguage puzzlesRussian as a FLRussian language acquisitionuniversity levelŁamigłówki online w nauczaniu języka rosyjskiego na studiach rusycystycznycharticle10.15584/znurglotto.2021.12.122084-4816