Grabowiec, Anna2019-03-062019-03-062018Edukacja – Technika – Informatyka nr 4(26)/2018, s. 504–5092080-9069http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/4421Instytucją mającą szerokie możliwości niesienia pomocy dzieciom z rodzin alkoholowych jest szkoła. Nauczyciele ze względu na częsty i regularny kontakt z dziećmi są w wyjątkowej sytuacji sprzyjającej pomocy i skutecznej interwencji. W artykule po krótkim opisie specyfiki funkcjonowania rodzin alkoholowych przedstawiono możliwości i obszary organizowania pomocy i wsparcia dla dzieci z rodzin alkoholowych w warunkach pracy szkoły.The school is an institution which has a wide array of possibilities to help children from alcoholic families. Teachers, due to their frequent and regular contact with the children, are in a position to intervene successfully in the child’s situation. The article begins with a brief description of a the specificity of functioning of alcoholic families. Then, it presents the possible areas of help and specific ways in which schools can provide support to children from alcoholic families.polAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/rodzina alkoholowadzieckonauczycielpomocalcoholic familieschildteachersupportObszary działań nauczycieli w zakresie pomocy dzieciom z rodzin alkoholowychThe Areas of Teacher Action in Helping Children from Alcoholic Familiesarticle10.15584/eti.2018.4.722450-9221