Marmola, Małgorzata2017-06-282017-06-282016Kultura-Przemiany-Edukacja T. 4 (2016), s. 229–2402300-9888http://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/2648Artykuł podejmuje tematykę relacji rówieśniczych dzieci niepełnosprawnych w klasach integracyjnych. Prezentuje badania przeprowadzone zarówno wśród rodziców dzieci niepełnosprawnych i pełnosprawnych, jak i wśród uczniów klas integracyjnych. Ich wyniki wskazują na niekorzystną pozycję dzieci niepełnosprawnych w klasie oraz jedynie sporadyczne kontakty z rówieśnikami poza szkołą.The article takes the issue of peer relationship of children with disabilities in integrative classes. It presents the study conducted among parents of children with disabilities and without disabilities, as well as among students in integrative classes. The results point to the unfavorable position of disabled children in the class and only sporadic contacts with peers outside of school.polUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polskahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/relacje rówieśniczeniepełnosprawnośćintegracjapeer relationshipdisabilityintegrationRelacje dzieci niepełnosprawnych z rówieśnikami w klasach integracyjnychThe relationships of children with disabilities with their peers in the integration classesarticle10.15584/kpe.2016.4.152544-1205