Edukacja – Technika – Informatyka nr 4(22)2017https://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/3437https://repozytorium.ur.edu.pl/retrieve/88369f71-77e9-4e46-b8de-16635b1e0c8b/2024-03-29T15:23:27Z2024-03-29T15:23:27Z531Krzysztof Kraszewski, Barbara Nawolska (red.), „Dziecko i nauczyciel w procesie poznania i działania”, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków 2016, ss. 174, ISBN 978-83-8084-013-3Myśliwiec, Katarzynahttps://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/34922022-11-29T15:54:18Z2017-01-01T00:00:00Zdc.title: Krzysztof Kraszewski, Barbara Nawolska (red.), „Dziecko i nauczyciel w procesie poznania i działania”, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków 2016, ss. 174, ISBN 978-83-8084-013-3
dc.contributor.author: Myśliwiec, Katarzyna
2017-01-01T00:00:00ZMilan Klement, Jiří Dostál, Květoslav Bártek, “Perception and Possibilities of ICT Tools in the Education from the Teachers’ Perspective”, Edition: 1, Publisher: Palacký University of Olomouc 2017, p. 172. ISBN: 978-80-244-5093-3. DOI: 10.5507/pdf.17.244500933Walat, Wojciechhttps://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/34912022-11-29T15:46:46Z2017-01-01T00:00:00Zdc.title: Milan Klement, Jiří Dostál, Květoslav Bártek, “Perception and Possibilities of ICT Tools in the Education from the Teachers’ Perspective”, Edition: 1, Publisher: Palacký University of Olomouc 2017, p. 172. ISBN: 978-80-244-5093-3. DOI: 10.5507/pdf.17.244500933
dc.contributor.author: Walat, Wojciech
2017-01-01T00:00:00ZImplementacja algorytmu wyodrębniania cech antropometrycznych w środowisku MATLABGomółka, ZbigniewTwaróg, BogusławŻesławska, Ewahttps://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/34902022-11-29T15:29:19Z2017-01-01T00:00:00Zdc.title: Implementacja algorytmu wyodrębniania cech antropometrycznych w środowisku MATLAB
dc.contributor.author: Gomółka, Zbigniew; Twaróg, Bogusław; Żesławska, Ewa
dc.description.abstract: W artykule przedstawiono system biometrycznej identyfikacji tożsamości ludzi na podstawie analizy geometrii dłoni. Zaprojektowano i zrealizowano stanowisko do rzeczywistej identyfikacji osób. Wykorzystując środowisko MATLAB, zaimplementowano aplikację z przyjaznym interfejsem GUI pozwalającą prowadzić proces identyfikacji.; The paper presents a biometric identification system for human identity based on the analysis of the geometry of the hand. A laboratory post was designed and implemented for the actual identification of individuals. Using the MATLAB environment, a friendly GUI application has been implemented that allows the identification process to be carried out.
2017-01-01T00:00:00ZProtection System Against Products Counterfeit Based on NFC and Barcode TechnologiesSaleh, Hadi M.Umaru, Mohammed U.Alexandrov, Dmitry V.https://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/34892022-11-29T15:19:01Z2017-01-01T00:00:00Zdc.title: Protection System Against Products Counterfeit Based on NFC and Barcode Technologies
dc.contributor.author: Saleh, Hadi M.; Umaru, Mohammed U.; Alexandrov, Dmitry V.
dc.description.abstract: The objective of this report is to provide a protective system architecture and analysis for NFC and Barcode technology that can be use to empower consumer in the fight against counterfeiting and IPR infringing products using mobile devices. This report focuses on the technology that can empower the consumer in the field in the presence of the goods itself by using technical tools and devices, which are easily available. The report identifies the main immediate empowerring tool for consumers. This is represented by a modern smartphone (or similar device like a tablet) to be use as a tool to empower the consumer in the fight against counterfeiting. The modern smartphone is equipped with a high resolution camera, support for different standards for wireless connectivity, a powerful processor able to support the implementation of sophisticated algorithms and support for NFC and Barcode readers. In addition, the smartphone can be integrated and augmented with a wide range of plug-in devices and tools (e.g., an USB microscope). The concept of empowering the consumer can be an important element to support Due Diligence practices and Supply Chain Integrity because the different categories of consumer can authenticate the goods in different parts of the supply chain and report the presence of non-compliances (e.g., counterfeit products).
2017-01-01T00:00:00ZMetoda zbierania wymagań w projektowaniu systemów informatycznychWojtachnik, Roberthttps://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/34882022-11-29T16:42:59Z2017-01-01T00:00:00Zdc.title: Metoda zbierania wymagań w projektowaniu systemów informatycznych
dc.contributor.author: Wojtachnik, Robert
dc.description.abstract: W procesie wdrożenia systemu informatycznego dochodzi do konfrontacji oczekiwań firmy wdrażającej oprogramowanie z wyobrażeniami dostawcy na temat tych oczekiwań. Ryzyko niepowodzenia projektu wdrożeniowego wynoszące 50% jest powodem zainteresowania tematem projektowania systemów informatycznych. Kluczowym elementem w definiowaniu wymagań jest właściwe postawienie celów projektu i dążenie do ich realizacji. W artykule skoncentrowano się na zdefiniowaniu cech, jakie powinna spełniać dobra specyfikacja, oraz wskazano optymalną strukturę specyfikacji. Struktura specyfikacji jest wynikiem analizy norm, metod projektowych, jak również doświadczeń autora.; During IT system implementation, the expectations of customer met supplier's ideas about this expectations. The risk of IT system implementation failure reach 50%, is the reason for interest in the process design. A key element in defining the requirements is to properly set project goals and pursue them. This article focuses on defining the characteristics that a good specification should meet and indicates the optimum specification structure. The specification structure is the result of standards analysis, design methods as well as the author's experience.
2017-01-01T00:00:00ZPoziom kompetencji w korzystaniu z technologii informacyjnych przez studentów I roku Pedagogiki Uniwersytetu RzeszowskiegoWarzocha, Tomaszhttps://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/34872022-11-29T15:28:27Z2017-01-01T00:00:00Zdc.title: Poziom kompetencji w korzystaniu z technologii informacyjnych przez studentów I roku Pedagogiki Uniwersytetu Rzeszowskiego
dc.contributor.author: Warzocha, Tomasz
dc.description.abstract: W artykule przedstawiono wyniki badań z zakresu wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych przez studentów I roku pedagogiki Uniwersytetu Rzeszowskiego w celu pozyskiwania, przetwarzania, przechowywania informacji. Ponadto zapytano studentów, czy wykorzystują technologie informacyjne w procesach komunikowania się ze sobą, z nauczycielami akademickimi, czy i w jaki sposób udostępniają sobie pliki oraz do czego ponadto wykorzystują technologie informacyjne.; Article was presents the results of research the use of information and communication technologies by first-year students of pedagogy of the University of Rzeszow in order to obtain, process and store information. In addition, students were asked whether they use information technology in the process of communicating with each other, with academic teachers, and how they share files and how they use information technology.
2017-01-01T00:00:00ZSkuteczność oprogramowania AR w nauczaniu chemii – sprawozdanie z badańWarchoł, Tomaszhttps://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/34862022-11-29T16:03:58Z2017-01-01T00:00:00Zdc.title: Skuteczność oprogramowania AR w nauczaniu chemii – sprawozdanie z badań
dc.contributor.author: Warchoł, Tomasz
dc.description.abstract: W artykule przedstawiono wyniki badań skuteczności oprogramowania wykorzystującego rozszerzoną rzeczywistość, które prowadzone były w ramach warsztatów interaktywnych. Analizowane zagadnienia pokazuję wartość, jaką stanowi wykorzystywanie nowoczesnych technologii w edukacji.; Article presents the results of software testing using extended reality, which were conducted in interactive workshops. The analyzed issues show the value of using modern technologies in education.
dc.description: Artykuł powstał dzięki współpracy z Centrum Innowacji i Transferu Wiedzy Techniczno- Przyrodniczej Uniwersytetu Rzeszowskiego w Pracowni Lifelong Learning.
2017-01-01T00:00:00ZKryteria oceny jakości kursów e-learningowych w szkolnictwie wyższymTuczyński, Krystianhttps://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/34852022-11-29T17:36:05Z2017-01-01T00:00:00Zdc.title: Kryteria oceny jakości kursów e-learningowych w szkolnictwie wyższym
dc.contributor.author: Tuczyński, Krystian
dc.description.abstract: W artykule przedstawiono potrzebę włączania e-learningu do tradycyjnych zajęć dydaktycznych realizowanych na uczelniach wyższych. Przedstawiono ponadto kryteria, jakim muszą sprostać kursy e-learningowe tworzone przez kadrę akademicką Uniwersytetu Rzeszowskiego. Każdy z tworzonych kursów poddany zostaje wielowymiarowej ocenie z zakresu kryteriów merytorycznych oraz metodycznych, których spełnienie umożliwia ich wdrożenie do procesu kształcenia akademickiego.; The article presents the need to use eLearning in didactic classes conducted at universities. The article also outlines the criteria that must be met by e-learning courses created by academic staff of the University of Rzeszow. Each of the courses being created is subjected to a multidimensional assessment of the substantive and methodological criteria, the fulfillment of which enables them to be implemented in the process of academic education.
2017-01-01T00:00:00ZWolne oprogramowanie QGIS i jego możliwości wykorzystania w edukacjiPokojska, PaulinaPokojski, Wojciechhttps://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/34842022-11-29T15:22:37Z2017-01-01T00:00:00Zdc.title: Wolne oprogramowanie QGIS i jego możliwości wykorzystania w edukacji
dc.contributor.author: Pokojska, Paulina; Pokojski, Wojciech
dc.description.abstract: W artykule podjęto temat możliwości wykorzystania wolnego oprogramowania z dziedziny Systemów Informacji Geograficznej (GIS)1 w edukacji na przykładzie programu QGIS. Dokonano przeglądu dostępnych zasobów edukacyjnych dotyczących QGIS, umożliwiających naukę programu.; The paper presents the topic of using free software in the field of Geographical Information Systems in education on the example of the QGIS program. A review of the educational resources available for the QGIS for learning the program was made.
2017-01-01T00:00:00ZJa–Ty–Komputer. Specyfika zajęć prowadzonych metodą e-learningu z perspektywy analizy transakcyjnejPierzchała, Annahttps://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/34832022-11-29T15:03:35Z2017-01-01T00:00:00Zdc.title: Ja–Ty–Komputer. Specyfika zajęć prowadzonych metodą e-learningu z perspektywy analizy transakcyjnej
dc.contributor.author: Pierzchała, Anna
dc.description.abstract: Zwrócenie uwagi na charakterystyczną relację, jaka łączy człowieka z komputerem, stało się punktem wyjścia dla niniejszego artykułu. Autorka podejmie w nim próbę charakterystyki zajęć prowadzonych metodą e-learningu na Wydziale Pedagogicznym Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Paradygmatem dla tych rozważań jest koncepcja analizy transakcyjnej. W opracowaniu wykorzystane zostały trzy wzajemnie uzupełniające się obszary tematyczne koncepcji – analiza struktury osobowości, analiza komunikacji oraz koncepcja pasywności transakcyjnej.; A specific relationship that connects a person and a computer has provided the basis for writing the present article. The author attempts to characterize classes conducted with use of the e-learning method at the Pedagogical Faculty of the Jan Długosz University in Czestochowa. The concept of transactional analysis constitutes the paradigm for these considerations. The study uses three complementary thematic areas of the concept – personality structure analysis, communication analysis and transactional passivity concept.
2017-01-01T00:00:00Z