Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy z. 44(4)cz.2/2015
URI dla tej Kolekcjihttp://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/1543
Przeglądaj
Przeglądanie Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy z. 44(4)cz.2/2015 według Tytuł
Aktualnie wyświetlane 1 - 20 z 36
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Analizy "big data" w serwisach społecznościowych(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Polańska, Krystyna; Wassilew, AleksanderAnalizy big data otworzyły nowy rozdział w podejściu do wnioskowania na podstawie danych pozyskiwanych z Internetu. Przede wszystkim dostępne dane mają już nie tylko historyczny charakter i nie dotyczą tylko prób z badanych populacji, ale zyskały walor aktualności i masowości dzięki ekstrakcji danych z Internetu. Nadal jednak poza obszarem obserwacji badawczych pozostali wykluczeni cyfrowo, którzy są niewidoczni w sieci choć pozostają częścią społeczeństwa. Celem artykułu jest wskazanie możliwości wykorzystania analiz dużych zbiorów danych pozyskiwanych z Internetu oraz określenie wskaźników pochodzących z sieci społecznościowych, które mogą służyć do wnioskowania w opisie zjawisk społecznych, politycznych i gospodarczych.Pozycja Cognitive Technologies in Management(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Slyusarchuk, Yurij; Hales, Colin F.; Slyusarchuk, OlgaThe article examines the concept of cognitive technologies – its definition, development and intricacies. It further discusses the perspectives for the use of cognitive technologies in management fields and in particular, the problems of converting information streams in order to create new knowledge. Urgent changes in the instruments of economic organizations at the micro – and macro levels emphasize the need for realigning to cognitive principles of the economy.Pozycja Cyfryzacja sieci elektroenergetycznych – rola edukacji w procesie angażowania odbiorców w rozwój rynku energii(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Pamuła, AnnaCyfryzacja sieci elektroenergetycznej jest procesem, który powoli staje się rzeczywistością, zwłaszcza w krajach Europy Zachodniej, czy Ameryki Północnej. Inteligentna Sieć Elektroenergetyczna (ISE) oznacza zmianę sposobu zarządzania popytem na energię i szerokie zaangażowanie odbiorców w aktywny udział w rynku energii. Określenie inteligentna odnosi się do faktu, iż poprzez sieć przesyłana jest nie tylko energia, ale również dane, które stają się podstawą jej funkcjonowania i podejmowania decyzji na rynku energii, co wymaga znacznych inwestycji w nowe rozwiązania ICT. Projekty instalacji inteligentnych liczników, nowe systemy taryf oraz nowe programy efektywności energetycznej wprowadzane są przez dostawców energii, początkowo jako projekty pilotażowe na wybranych obszarach. Na zaangażowanie odbiorców w proponowane projekty ma wpływ wiele czynników, z czego podstawowymi są działania informacyjno-edukacyjne prowadzone przez jednostki je wprowadzające. Podstawowe znaczenie dla rozwoju ISE ma zmiana relacji dostawca – odbiorca energii, szeroki system dwustronnej komunikacji i rozwiązania ICT niezbędne dla codziennego sterowania zużyciem energii. W artykule wskazano znaczenie prowadzenia działań edukacyjno-informacyjnych na podstawie analizy danych z badań własnych, przeprowadzonych w regionie łódzkim w 2013 roku oraz na podstawie studiów literaturowych i praktyk stosowanych przez dostawców energii w procesie budowania zaangażowania odbiorców w nowe programy rynku energii.Pozycja Dynamic Panel Models in the Analysis of Healthcare Functioning in Groups of Similar Powiats(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Rozpędowska-Matraszek, DanutaThe econometric analyss identifies factors which characterise the specificity of the poviats in a relevant way and influence on the human resources (working doctors) in the groups of poviats under study. Mention was made of factors, which affect the level of employment of doctors’ in poviats, although the strength of their impact was different. In Poland, the dissimilarity between poviats is a result of processes taking place in particular ar-eas of country and translate into a permanent lack of coherence, clearly seen in healthcare, despite of expectations of uniformity. The quality of the services provided by the public facilities and increasing role of social capital become an essential component and a source of competitive advantage of each region.Pozycja Dynamika rozwoju e-biznesu w Polsce – analiza porównawcza w układzie regionalnym(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Moroz, MirosławProwadzone badania empiryczne wskazują na dynamiczny rozwój e-biznesu w Polsce. Aby potwierdzić optymistyczny obraz polskiego e-biznesu, autor zdecydował się przeanalizować dane urzędowego rejestru podmiotów gospodarczych REGON. Dane z rejestru umożliwiły prześledzenie dynamiki zakładania przedsiębiorstw internetowych, jak również dokonanie międzyregionalnych porównań. Przed artykułem postawiono dwa cele. Pierwszym jest określenie rzeczywistej liczebności przedsiębiorstw internetowych w Polsce na podstawie oficjalnych danych statystycznych. Drugi dotyczy ustalenia stopnia rozwoju biznesu internetowego w układzie regionalnym (wojewódzkim).Pozycja E-commerce a wielokanałowa strategia marketingowa(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Rybak, AnnaTematem artykułu jest przestawienie roli, jaką pełni wielokanałowa strategia marketingowa w przedsiębiorstwie. Prowadzenie elastycznych działań marketingowych przez przedsiębiorstwa w zależności od kanałów dystrybucji (offline, online i mobile), pozwala na lepsze dopasowanie oferty i produktu do potrzeb klienta. System Closed Loop Marketing (CLM) został stworzony do optymalizacji działań marketingowych dzięki analizie interakcji między przedsiębiorstwem i klientem. Umiejętne wdrożenie wielokanałowej strategii marketingowej do przedsiębiorstwa i połączenie wszystkich jej elementów w spójną całość jest czynnikiem sukcesu. Badania literaturowe przedstawione w artykule, ułatwią podejmowanie przez menadżerów decyzji dotyczących prowadzenia działań marketingowych na rynku e-commerce.Pozycja Elektroniczne rozwiązania w zamówieniach publicznych(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Prałat, EwaCelem publikacji jest zaprezentowanie rozwiązań elektronicznych wspierających udzielanie zamówień publicznych, które są propagowane przez Unię Europejską oraz poziomu ich wykorzystania w Polsce. Przedstawiono korzyści, jakie niesie za sobą zastosowanie rozwiązań elektronicznych w zamówieniach publicznych – do największych zalet należą oszczędności związane zarówno osiąganiem niższych cen, jak również wynikające z niższych kosztów obsługi zamówień. Należy wspomnieć też o przejrzystości prowadzenia przetargów. Wskazano także dokumenty unijne dotyczące stosowania narzędzi elektronicznych w procedurach przetargowych. Omówiono rozwiązania elektroniczne wymienione w polskiej ustawie Prawo zamówień publicznych oraz poziom ich zastosowania. Wskazano również powody, które przyczyniają się do niewielkiego zainteresowania rozwiązaniami elektronicznymi w zamówieniach publicznych w naszym kraju oraz prowadzone przez władze intensywne działania mające na celu zmianę takiego stanu rzeczy. Należy wymienić wśród nich udostępnienie darmowych platform umożliwiających prowadzenia aukcji i licytacji elektronicznych, a także planowane uruchomienie platformy prezentującej katalogi elektroniczne do obsługi zamówień poniżej progów unijnych.Pozycja From Crisis to Success(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Sedláková, IvetaTo identify impending threats to the enterprise as well as the financial soundness of a company, professional theory recommends using one of the many methods – the method of balance sheet II analysis. After the outbreak of the global economic and financial crisis, however the bankruptcy predictive model ceased to be trusted in business circles, as in many cases it did not proveitself. On a sample of bankrupt as well as successful public limited companies listed in Business Journal it is possible to test the statistical percentage of the model and to confirm its further use in practice.Pozycja Funkcjonalność strony internetowej szkoły ponadgimnazjalnej(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Tokarska, DorotaSzkoła w zmieniającej się rzeczywistości musiała dostosować swoje działanie do przeobrażeń i wymagań współczesnego świata. W artykule postanowiono skupić się nad wykorzystaniem strony internetowej przez szkoły ponadgimnazjalne. Internet jest współcześnie traktowany jako skarbnica wiedzy, ale także doskonały kanał dystrybucji i reklamy. Idąc tym tropem szkoły przeobraziły swoje strony internetowe z wizytówki w portale społecznościowo-edukacyjne. Strona internetowa szkoły pełni przede wszystkim funkcję informacyjną: o dostępnych profilach, metodach kontaktu ze szkołą, składzie kadry, aktualnych wydarzeniach, osiągnięciach uczniów i nauczycieli. Umieszczając te informacje w Internecie szkoła przechodzi ze swoją stroną z funkcji informacyjnej w funkcję marketingową. Potencjalny kandydat czytając te informacje odbierze jasny komunikat: uczymy dobrze, nasi uczniowie odnoszą sukcesy, dołącz do tego grona. Szkoły, na wzór przedsiębiorstw, zaczynają wykorzystywać stronę internetową także do wewnętrznej komunikacji. Strony szkół umożliwiają zalogowanie się i przejście do predefiniowanego dla danej grupy serwisu. Dla ucznia dostępny jest plan lekcji, plan dyżurów, materiały dydaktyczne. Dla nauczyciela dodatkowo możliwość umieszczania materiałów dla uczniów, skrzynka kontaktowa z rodzicami, materiały z form doskonalenia nauczycieli. Dyrekcja ma dostęp online do dokumentów strategicznych szkoły. Jest jeszcze wiele szkół, które nie do końca wykorzystują możliwości posiadania strony internetowej. Część z nich nie dba o aktualność informacji, inne nie personalizują ich dla różnych grup użytkowników. Powinna być strona, więc jest. Nie jest niczym dziwnym, że z reguły są to szkoły z końca rankingów, szkoły z problemami rekrutacyjnymi, kadrowymi, finansowymi, a jak nie ma środków, to nie ma za co stworzyć profesjonalnej strony i krąg się zamyka. Otwartym pytaniem pozostaje, czy znajdzie się ktoś, kto przerwie ten krąg i nadrobi straty poniesione przez niewykorzystanie posiadanych narzędzi. Artykuł analizuje stan obecny w kilkunastu losowo wybranych szkołach ponadgimnazjalnych. Autorka stara się wskazać dobre praktyki, wzorce, które powinny stać się standardem wymaganym na wejściu. Czas zweryfikuje podjęte działania, a także sytuacje, w których tego działania zabrakło.Pozycja Informacja ekologiczna – współczesne dylematy(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Szczypa, PiotrWspółczesne uwarunkowania gospodarki zrównoważonego rozwoju wskazują na rosnące zapotrzebowanie i znaczenie informacji ekologicznej. Doświadczenia jednostek gospodarczych, inwestorów giełdowych, społeczeństwa skłaniają do stwierdzenia, że informacja ekologiczna może być siłą hamującą, jak i sprzyjającą w realizacji przedsięwzięć gospodarczych, a dostęp do niej jest utrudniony. Celem artykułu jest zidentyfikowanie i opisanie współczesnych dylematów związanych z pozyskaniem, prezentacją i wykorzystaniem informacji ekologicznej. Do napisania artykułu zostały wykorzystane: analiza stron internetowych jednostek gospodarczych, analiza literatury oraz doświadczenia własne autora zdobyte w trakcie obserwacji uczestniczącej i wywiadów.Pozycja Informacja jako towar w biurze rachunkowym(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Pietrzak, PrzemysławPrzedmiotem opracowania jest przedstawienie roli informacji jako podstawowego elementu finalnego usług, świadczonych przez jednostki usługowo prowadzące księgi rachunkowe – biura rachunkowe. W artykule przedstawiono istotę i zakres działalności biur rachunkowych, omówiono sfery powiązań informacyjnych w biurze rachunkowym (sfera wewnętrzna i zewnętrzna), przedstawiono pożądane przez odbiorców cechy informacji zewnętrznych oraz rolę tych informacji w zaspokajaniu potrzeb klientów biura rachunkowego.Pozycja Instytucjonalne wsparcie działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Zawora, Paweł; Zawora, JolantaProces rozwoju społecznego w końcu XX wieku uległ rewolucyjnej zmianie. Powodem tego był rozwój technologii informacyjnych, pozwalający na upowszechnienie niedostępnych dotychczas możliwości przetwarzania, gromadzenia i wymiany informacji. Samo upowszechnienie IT przyczyniło się w największym stopniu do olbrzymiej dynamiki rozwoju, zarówno w sferze inżynierii informatycznej, jak i technologii wytwarzania. Postępował za tym proces wdrażania technologii w różnych, coraz to szerszych dziedzinach życia społecznego. Decydującym czynnikiem przyspieszającymi i zwiększającym zasięg zmian był rozwój technologii komunikacyjnych, umożliwiający wymianę informacji w czasie rzeczywistym pomiędzy użytkownikami, bez względu na odległość. Obok udogodnień i korzyści pojawiających się dzięki rozwojowi technologicznemu istnieją jednak również problemy wymagające ingerencji i przeciwdziałania negatywnym praktykom w sieci internetowej. Celem artykułu jest analiza działań instytucji sfery rządowej oraz biznesowej na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego, na tle uwarunkowań prawnych. Zakres czasowy obejmował lata 2004–2014. W opracowaniu uwzględniono ustawodawstwo krajowe, odniesiono się również do rozwiązań stosowanych w Unii Europejskiej. Niesłabnąca dynamika rozwoju usług sieciowych inicjuje wzrost zainteresowania ICT. Towarzyszy temu przesunięcie „środka ciężkości” w dziedzinie oprogramowania. Obecnie, dużo większą uwagę niż kilka lat temu producenci oprogramowania przykładają do programów związanych z siecią. Coraz powszechniejsze rozwiązania mobilne istotnie wzmacniają ten kierunek rozwoju. Prowadzone działania komercyjne, szczególnie dużych korporacji działających w skali globalnej, w pełni wykorzystują możliwości techniczne, często wymuszając rozwój stosowanej technologii. Niestety, w dziedzinie usług społecznych związanych z szeroko pojmowaną administracją czy służbą zdrowia, pomimo olbrzymich potrzeb, rosnących ciągle możliwości technologicznych, przy spadku cen sprzętu i usług sieciowych, wciąż brak jest zadowalającego postępu. Owszem, odnotowane sukcesy, w tym m.in. wprowadzenie systemu rozliczającego deklaracje podatkowe, pokazują, że można pomimo trudności legislacyjnych wdrożyć rozwiązania wykorzystujące ICT do pełnej realizacji usług społecznych.Pozycja Integracja życia gospodarczego i społecznego poprzez ICT(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Sala, Jolanta; Tańska, HalinaDość powszechne są publikacje dotyczące gospodarki sieciowej i społeczeństwa sieciowego, choć z powodu atomizacji nauki są one zwykle analizowane odrębnie. Autorki eksponują perspektywę wynikającą ze sprzężenia zwrotnego pomiędzy rozwojem technologii ICT a wielowymiarowym i interdyscyplinarnym rozwojem działalności ludzkiej. Jednym z pretekstów integralnego spojrzenia na procesy rozwojowe jest nowa praktyka pomiarów GUS, uwzględniająca przedsiębiorstwa wykorzystujące media społecznościowe. Pomiary dotyczące tego zjawiska w Polsce stanowią weryfikację wielu hipotez badawczych dotyczących społeczeństwa informacyjnego oraz wskazują tendencje w praktyce życia społeczno-gospodarczego, także w świetle uwarunkowań regionalnych. Opracowanie stanowi syntezę zjawisk integrujących przez technologie ICT.Pozycja Kanały dostępu przedsiębiorstw do konsumentów w gospodarce elektronicznej na rynku zintegrowanej przestrzeni europejskiej(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Miciuła, IreneuszCelem artykułu jest analiza najważniejszych trendów społeczno-ekonomicznych, które zachodzą w ramach kanałów dostępu przedsiębiorstw do konsumentów w wirtualnej przestrzeni wśród państw Unii Europejskiej. Trendy napędzające rozwój wirtualnej przestrzeni w znacznym stopniu decydują o rozwoju społecznym i ekonomicznym przez modernizację tradycyjnych form działalności. Metodologia badawcza opiera się o analizę statystyczną oraz o przesłanki i wnioskowanie. Artykuł przedstawia stan i perspektywy rozwoju gospodarki elektronicznej przez pryzmat nowych trendów w zachowaniach konsumentów i przedsiębiorstw. Ukazano prawidłowości w zachowaniach konsumentów w wirtualnej przestrzeni, które implikują społeczne i praktyczne zmiany w zarządzaniu organizacjami. Specyfika rynku technologii informacyjnych powoduje szerokie interakcje między zachowaniami konsumentów a działaniami przedsiębiorstw.Pozycja Miejsce e-learningu w zarządzaniu wiedzą(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Skrzypek, ElżbietaW artykule przedstawiono istotę i miejsce e-learningu w organizacji, pokazano obszary e-learningu, omówiono jego formy, wskazano wady i zalety zdalnego nauczania, porównano szkolenia tradycyjne i elektroniczne. Wskazano miejsce e-learningu w procesie zarządzania wiedzą. Celem artykułu jest wskazanie rosnącej roli rozwiązań e-learningowych we współczesnych organizacjach. Przeprowadzone w artykule analizy mają charakter teoretyczny i bazują na dorobku literatury naukowej.Pozycja Miejsce wiedzy i zarządzania wiedzą w lubelskich organizacjach(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Sagan, SylwiaW obecnych czasach wiele przedsiębiorstw zdaje sobie sprawę ze znaczenia wiedzy, widzi potrzebę zarządzania nią, a także traktuje jako strategiczny zasób. Organizacje powiększają swoje zasoby wiedzy w coraz bardziej świadomy sposób. Zdaniem Elżbiety Skrzypek zarządzanie wiedzą staje się podstawą twórczego myślenia, przenoszącego organizacje na wyższy stopień funkcjonowania [Skrzypek E., 2002, s. 34]. W oparciu o studia literatury wskazano, że wiedza stała się głównym czynnikiem wpływającym na konkurencyjność organizacji i wzrost osiąganych przez nią korzyści. Celem artykułu było przedstawienie wiedzy i zarządzania wiedzą oraz związanych z nimi wybranych problemów jako ważnych czynników w organizacji, a także określenie zainteresowania lubelskich organizacji obszarem zarządzania wiedzą i ukazanie stosowanych przez nie rozwiązań zarządzania wiedzą. Realizacji celu posłużyły wyniki badań przeprowadzonych w 2014 r. w organizacjach zlokalizowanych na terenie województwa lubelskiego. Z badań wynika, że niemal wszyscy respondenci zetknęli się z pojęciem „zarządzanie wiedzą”. Ankietowani wskazali jakie ich zdaniem korzyści może przynieść wprowadzenie zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie. Odnieśli się również między innymi do takich czynników jak: dzielenie się wiedzą, innowacyjność, wykorzystywanie narzędzi wspierających zarządzania wiedzą w swoich przedsiębiorstwach. Wyniki badań dowodzą, że większość lubelskich organizacji dostrzega potrzebę zarządzania wiedzą i zarządza nią. Jest to niezwykle ważne z punktu widzenia innowacyjności i konkurencyjności organizacji.Pozycja Mobilna dostępność Internetu w społeczeństwie informacyjnym – rozwój i zagrożenia(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Mendyk-Krajewska, Teresa; Mazur, Zygmunt; Mazur, HannaLiczne zalety mobilnego dostępu do Internetu spowodowały duże zainteresowanie rozwiązaniami bezprzewodowymi wpływając na ich dynamiczny rozwój obserwowany w ostatnich latach. Możliwości i coraz powszechniejsze wykorzystanie urządzeń mobilnych wymuszają opracowywanie nowych standardów transmisji bezprzewodowej w celu poprawy jakości usług. Wszystkie technologie są systematycznie rozwijane ze względu na konieczność zapewnienia między nimi współpracy, potrzebę wzrostu prędkości transmisji i efektywniejszego wykorzystania łączy. Działania prowadzone za pomocą rozwiązań mobilnych – by mogły być powszechnie stosowane i rozwijane – muszą być niezawodne i bezpieczne. Dlatego coraz większą wagę przywiązuje się nie tylko do poprawy parametrów transmisji i wzrostu funkcjonalności urządzeń, ale także do zapewnienia wysokiego poziomu ochrony systemów teleinformatycznych. Urządzenia mobilne bardzo często są wykorzystywane do przechowywania danych poufnych oraz do ich przesyłania, co potwierdzają także wyniki przeprowadzonej ankiety dotyczącej użytkowania urządzeń mobilnych, których omówienie jest zamieszczone w artykule. Autorzy podkreślili wagę problemu bezpieczeństwa użytkowania urządzeń mobilnych wobec dynamicznego rozwoju nowych technologii i wzrostu zagrożeń sieciowych.Pozycja Model „cloud computing” w społeczeństwie informacyjnym(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Skrzypek, AdamW warunkach społeczeństwa informacyjnego chmura obliczeniowa cieszy się coraz większym zainteresowaniem podmiotów gospodarczych. Rozwiązanie to traktowane jest jako nowy sposób świadczenia usług informatycznych. Usługi związane z przetwarzaniem w chmurze są coraz popularniejsze, a ich rynek stale rośnie. Przetwarzanie w chmurze traktowane jest jako ważny trend IT. Jest to efektywna metoda dostarczania różnorodnych usług w rozległej sieci internetowej, wspierających działania biznesowe przy zachowaniu skalowalności, dostępności i bezpieczeństwa oferowanych usług. Rozwiązanie „cloud computing” przynosi organizacjom wiele korzyści, dlatego decydują się na korzystanie z rozwiązań w chmurze. Jednocześnie chmura obliczeniowa posiada także pewne wady, w tym problemy związane z zagwarantowaniem bezpieczeństwa w chmurze. Dlatego też istnieje potrzeba kontynuowania prac zmierzających w kierunku poprawy bezpieczeństwa w chmurze. Trwają także prace w obszarze normalizacji rozwiązań związanych z chmurą obliczeniową.Pozycja „Open innovation” jako przykład czynnika stymulującego e-commerce wśród polskiego sektora MSP(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Szymański, Grzegorz; Stanisławski, RobertKoncepcja OI staje się współcześnie coraz bardziej popularna, wynika to z faktu licznych zalet tego rozwiązania. W handlu internetowym, który charakteryzuje się dużym stopniem konkurencyjności, współpraca z innymi organizacjami pozwala na uzyskanie efektu synergii. Sektor e-commerce wykorzystuje otwarte innowacje, aby pozyskać nowych klientów, zwiększyć zasięg oraz zyski. Przeprowadzone badania wskazują, że przedsiębiorstwa sektora e-commerce, które wykorzystują otwarte innowacje osiągają korzyści (m.in. wiedzę na temat konkurencji, czy też opinie klientów o produktach), co wskazuje na konieczność popularyzacji tej koncepcji wśród małych i średnich przedsiębiorstw (MSP). Stosowanie tej koncepcji staje się kluczowym elementem strategii podmiotów sektora e-commerce, gdyż otoczenie jest najistotniejszym źródłem wiedzy pozwalającej na ekspansję i dalszy ich rozwój. Celem niniejszego artykułu jest ukazanie relacji pomiędzy „otwartością” małych i średnich przedsiębiorstw na otoczenie a rozwojem e-commerce w Polsce.Pozycja Opory przy wdrażaniu zmian organizacyjnych w wybranych przedsiębiorstwach Małopolski – badania pilotażowe(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Potocki, ArkadiuszOpracowanie składa się z dwu zasadniczych części. W pierwszej zaprezentowano wybrane aspekty teorii zarządzania zmianami w organizacjach. Część druga prezentuje wyniki badań praktyki zarządzania zmianami w wybranych organizacjach gospodarczych Małopolski. Wyniki badań wskazują na niską innowacyjność firm i braki w wykorzystaniu komunikacji, szkoleń i partycypacji bezpośredniej w podnoszeniu kreatywności pracowników.