Warstwy Nr 5 (2022)
URI dla tej Kolekcjihttps://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/9627
Przeglądaj
Przeglądanie Warstwy Nr 5 (2022) według Tytuł
Aktualnie wyświetlane 1 - 20 z 55
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Abstrakcja – Znak, Symbol, Metafora(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Wójtowicz, PiotrPozycja Art & Science: od nauki do sztuki?(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Szewczyk, AdamPozycja Arte-fakty(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Jachym, MarcinPozycja BIO ART(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Rut, JuliaPozycja Cały czas maluję wojnę... Rozmowa Jadwigi Sawickiej ze Stefanem Paruchem(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Sawicka, Jadwiga; Paruch, StefanPozycja Caravaggio i inni mistrzowie. Arcydzieła z kolekcji Roberta Longhiego w Zamku Królewskim w Warszawie(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Steliga, AnnaPozycja Czarny łabędź. Darren Aronofsky o edukacji artystycznej, dojrzewaniu artysty i sztuce(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Adamowska, JoannaThe article is the interpretation of the film The Black Swan by Darren Aronofsky. According to the author, by portraying the fate of Nina Sayers the director shows the dynamics of psychic processes of Shadow integration (as understood by Jung’s analysis) and positive desintegration (as understood by Kazimierz Dąbrowski) that accompany the creative evolution of a brilliant individual. According to Adamowska both those occurences enable the main character to grow both as a person and as an artist. The author also reconstructs the vision of art as presented in the film that refers to, coming from Friedrich Nietzsche’s The Birth of Tragedy, the dichotomy between the Apollonian and the Dionysian art.Pozycja Czerepy(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Sankowski, JarosławPozycja Dwunasta edycja Konkursu im. Jerzego Panka na najlepszy dyplom Instytutu Sztuk Pięknych UR(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Cywicki, ŁukaszPozycja Fotografia(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Kuśnierz, ŁukaszPozycja Fragmenty. Trwałość nietrwałości(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Drozd-Witek, MałgorzataPozycja Galeria Pastula. Rozmowa Marty Zgierskiej z Janem Pastułą(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Zgierska, Marta; Pastuła, JanPozycja Ja-Ona(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Lech-Bińczycka, AgnieszkaPozycja Jadwiga Szmyd-Sikora Z natury wzięte – wystawa malarstwa(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Cywicki, ŁukaszPozycja Jakie to płaskie! „Oko” Władysława Strzemińskiego(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Mordka, ArturThis article will present this aspect of Władysław Strzemiński’s theory of unism, which refers to flatness of a painting and its plain. The choice of a painting plane (flatness) as a subject of study was caused by the fact, that – according to Strzemiński – flatness is a “nat ural” property of a painting work of art, therefore its explanation is also the explanation of the “essence” of painting. The definitions of a painting will be given and discussed, in which flatness is the artistic definiendum. In the second part of article the importance of a plain for the structure of a painting will be considered. A painting plane will be understood as: an object; surface of canvas, a purly intentional being; an object with geometrical properities.Pozycja Jesteśmy strukturami włóknistymi. Magdalena Abakanowicz(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Iskra-Paczkowska, AgnieszkaPozycja Kalendarium 2020 i 2021(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Iskra-Paczkowska, Agnieszka; Lech- Bińczycka, AgnieszkaPozycja Kobieta pod kloszem? Agnieszki Ciury(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Boruta, TadeuszPozycja Koło Artystyczno-Naukowe Grafo(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Skrzypiec, KamilPozycja Koło Artystyczno-Naukowe Razem(Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Dudek, Marcin
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »