Przeglądanie według Temat "values and anti-values"
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Nikt nie słucha, każdy zna – o wartościach eksponowanych w piosenkach disco polo na przestrzeni lat 1991–2018(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2020) Kuraś-Szczepanek, Klaudia; Mormol, PaulinaNiniejszy artykuł zawiera analizę językową i aksjologiczną wybranych piosenek disco polo, wydanych w latach 1991–2018. Celem artykułu jest przedstawienie ewolucji hierarchii aksjologicznych w polskim społeczeństwie oraz ustalenie, czy tradycyjne wartości, takie jak Bóg, rodzina, zdrowie i przyjaźń, są wypierane przez wartości materialne i hedonistyczne. Metodologia przyjęta na potrzeby niniejszego opracowania obejmuje podejścia aksjologiczne zaproponowane przez J. Puzyninę i U. Kopeć. Materiał badawczy z kolei składa się z kilkudziesięciu utworów skomponowanych przez czołowych przedstawicieli nurtu muzyki disco polo, takich jak Bayer Full, Boys i Łobuzy, a także wykonawcę Tomasza „Niecika” Niecikowskiego.