Przeglądanie według Temat "transfer wiedzy"
Aktualnie wyświetlane 1 - 4 z 4
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja „Infobroker” vs „badacz”. O e-determinantach (nie)efektywności transferu wiedzy fizycznej(2013-09-27) Klisowska, MałgorzataPozycja „Infobroker” vs „badacz”. O e-determinantach (nie)efektywności transferu wiedzy fizycznej(KTiME Uniwersytet Przyrodniczy Kraków, 2013) Klisowska, MałgorzataDostepność do stale rosnących zasobów informacji w sieci, rozmycie pojęcia wiedzy i jej usieciowienie sprawiają, że ewolucji ulega czynnościowy charakter uczenia się. Nie zawsze z pozytywnym skutkiem – zwłaszcza dla transferu wiedzy fizycznej i kompetencji kluczowych dla nauk przyrodniczych. Zrealizowane z uczniami, studentami i nauczycielami fizyki/informatyki proste projekty edukacyjne (w ramach własnego projektu GosFiz) wskazują, że alternatywą dla postawy „zarządzania informacją z sieci” (bez jej przyswojenia i włączenia do posiadanej, własnej struktury wiedzy przyrodniczej) jest połączenie kompetencji informatycznych i rozwiązań metodyczno-dydaktycznych upodabniających uczenie się do procesu badawczego – z dominantą na działanie małych grup w przestrzeni treści merytorycznych z fizyki.Pozycja Poezja fizycznej rzeczywistości. Projekt edukacyjny GosFiz(Uniwersytet Rzeszowski, 2008-03) Klisowska, MałgorzataProjekt "GosFiz" realizowany był przez ponad 10 lat (http:/gosfiz.w.interia.pl). Kolejnym cyklom towarzyszyły konkursy, mające na celu zachęcenie uczniów (bez względu na zainteresowania) do eksperymentowania fizycznego. Zwieńczeniem dziesięciu lat nieprzerwanej działalności była konferencja metodyczno-dydaktyczna (X-2008: http://if.univ.rzeszow.pl/~goskli/fck/ ) oraz wystawa nagrodzonych prac uczniowskich (sfinansowana ze środków UM Rzeszów, uzyskanych w ramach konkursu). Prace uczniowskie - od X 2008 - prezentowane były w holu przy głównej auli dawnego budynku WMP (do VI 2012).Pozycja Practical dimensions of knowledge transfer in the diverse modern labour market – a research-based discussion(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Pietruszka-Ortyl, AnnaNowadays knowledge has clearly gained the attribute of domination and has been widely recognized as the one from intangible resources, which has great importance for shaping competitive advantage. Knowledge, therefore, has become a new foundation of organisations’ well-being, and in the future the property will be the ability to gain control over knowledge. At present, we are pointing to a new dimension of social inequalities, the base of which is access to knowledge. Therefore, one of the ways of bridging these inequalities can be the conscious and controlled shaping of knowledge transfer between groups of knowledge agents, representing diverse, often overlapping, social and organizational categories. The study has a theoretical-empirical character. Its purpose is to synthesize a work on literature devoted to the transfer of knowledge and to indicate the dimensions of this process in view of the existing diversity in the labour market. The aim of the empirical part is to check in which groups of knowledge agents and by using which instruments, which sub-processes of knowledge transfer are implemented. The general research hypothesis is the assumption that the course of the knowledge transfer process depends on which groups of knowledge agents it concerns. It caused the emergence of detailed hypotheses and specific research questions. In order to find answers to these, the method of critical analysis and empirical research, based on a questionnaire based on in-depth interviews, was used. The results obtained from empirical research prove that sharing knowledge is the domain of professionalists and the dimension of the intergenerational exchange of knowledge. Acquiring knowledge is most often carried out at the level of specialists’ relations with other employees and between generations. Sharing knowledge is the domain of specialists and is usually and most often performed during their contacts with other employees. Dissemination of knowledge, in turn, is the chief subprocess of the hierarchical dimension of knowledge transfer.