Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg tematu

Przeglądanie według Temat "third sector"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 3 z 3
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Aktywni obywatele – analiza porównawcza osób działających w organizacjach trzeciego sektora w Polsce
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Masłyk, Tomasz
    The degree of citizen participation in Poland as a key factor responsible for the development of third sector organizations is relatively low compared to countries of developed democracy. Despite political, economic or social difficulties, from year to year there is a gradual increase in non-governmental organizations representing the sphere. The purpose of this article is to present the characteristics of active citizens working in various third sector organizations with regard to their socio-demographic profiles. The analysis was performed for the total active people based on data from studies carried out in the 2013Social Diagnosis.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Cross-sectoral cooperation in order to solve social problems
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Szluz, Beata; Matulayová, Tatiana; Pešatová, Ilona
    Celem jest stworzenie interdyscyplinarnego forum wymiany myśli na temat partnerstwa międzysektorowego na rzecz rozwiązywania problemów społecznych. Problematyka: 1. Współpraca międzysektorowa w procesie integracji społecznej osób: niepełnosprawnych, chorych psychicznie, ubogich, starszych, uzależnionych, doświadczających przemocy, bezdomnych itd. 2. Partnerstwo międzysektorowe na rzecz rozwiązywania problemów rodziny (rodzina w ponowoczesnym społeczeństwie). Współpraca służb socjalnych z instytucjami edukacyjnymi. 3. Partnerstwo międzysektorowe na rzecz rozwiązywania problemów rynku pracy. 4. Formowaniu partnerstwa pomiędzy podmiotami działającymi na rzecz rozwiązywania problemów społecznych. Partnerska rola władz lokalnych, organizacji pozarządowych oraz sektora prywatnego. Uwarunkowanie współpracy międzysektorowej. 5. Formy współpracy międzysektorowej – perspektywy dla organizacji pozarządowych w kontekście ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie. Wolontariusz – sprzymierzeniec czy konkurent? Wolontariat biznesu. 6. Współpraca organizacji pozarządowych z sektorem publicznym oraz prywatnym na przykładzie wybranych projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej. 7. Trzeci sektor a ekonomia społeczna. Budowanie współpracy na rzecz rozwoju ekonomii społecznej, a także ukazanie dobrych praktyk w obszarze partnerstwa międzysektorowego. Partnerstwa ponadnarodowe.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Państwo, rynek i trzeci sektor w polityce migracyjnej. Przykład systemu kształcenia zawodowego w Danii
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Wetoszka, Piotr
    Celem rozważań w artykule jest wykazanie na przykładzie duńskiego systemu kształcenia zawodowego, że interwencje państwa dla realizacji celów polityki edukacyjnej i migracyjnej odbywają się na styku różnych polityk społecznych i mogą być podporządkowane potrzebom sektora prywatnego. Przedmiotem analizy są reformy duńskiego państwa opiekuńczego po 2008 r., tj. po początkowych latach globalnego kryzysu finansowego. Wiodącą metodą badawczą jest studium literatury przedmiotu dotyczące duńskiego systemu kształcenia zawodowego (w tym raportów komórek rządowych) oraz analiza zagregowanych danych o rozmiarach i strukturze emigracji oraz reformach rynku pracy (baza LABREF). Przeprowadzone w Danii reformy oddziaływały zarówno na stronę popytową (przedsiębiorcy, oferujący staże w systemie dualnym) i podażową (uczestnicy szkoleń, przyszli pracownicy). Reformy przyjęły formę głównie bodźców negatywnych dla strony podażowej, związanych z przyjętą strategią zaostrzania kryteriów przyjmowania imigrantów i ich rodzin oraz silniejszego wiązania prawa do pobytu z obowiązkiem kształcenia się. Pracodawcom, reprezentującym rozdrobiony sektor prywatny, państwo udzieliło wsparcia w formie subsydiowania miejsc pracy. Charakter interwencji państwa można wyjaśnić tradycją autonomii sektora prywatnego w kraju (i pośrednią, mediatorską rolą państwa) oraz jego trudną sytuacją w czasie kryzysu lat 2007–2008. Wzmożona kontrola napływającego kapitału ludzkiego jest konieczna dla zapewnienia sektorowi prywatnemu podaży kwalifikacji niezbędnych do produkcji na eksport. Silna pozycja sektora prywatnego w duńskiej gospodarce jest także jednym z czynników tłumaczących, dlaczego podmioty trzeciego sektora, w tym uniwersytety ludowe, pełnią ograniczoną rolę w oferowaniu usług edukacji zawodowej.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość