Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg tematu

Przeglądanie według Temat "the concept of corporate social responsibility"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU W WYBRANYCH ASPEKTACH ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI (studium socjologiczne)
    (Uniwersytet Rzeszowski, 2018-10-09) Machowska, Estera
    Praca jest próbą połączenia tematyki z zakresu socjologii organizacji, socjologii gospodarki, etyki biznesu oraz praktyki gospodarczej. Opisana w dysertacji strategia społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility/ CSR) obejmuje całą politykę firmy, zarówno zewnętrzną jak i wewnętrzną. Analiza treści publikowanych przez wybrane podkarpackie przedsiębiorstwa oraz analiza raportów pozafinansowych ukazała szeroki wachlarz podejmowanych działań społecznie odpowiedzialnych wobec pracowników. Potwierdzeniem zachodzących zmian nie tylko w świadomości pracowników ale i pracodawców, oraz państw jest wdrażanie obowiązku raportowania (przez określone przedsiębiorstwa) informacji niefinansowych. Przeprowadzone badania pozwalają na stwierdzenie, iż organizacje podejmują i będą podejmować coraz to więcej działań społecznie odpowiedzialnych wobec pracowników. Jest to podyktowane (co zostało potwierdzone w badaniach) chęcią budowania marki pracodawcy, zwiększania zadowolenia pracowników z miejsca pracy, zwiększaniem ich motywacji a także, kreowaniem pozytywnego wizerunku zarówno w społeczności lokalnej jak i wśród pracowników. Przeprowadzone badania skłaniają do przyjęcia założenia, iż realizacja strategii CSR zarówno w wymiarze wewnętrznym (którego wybrane elementy były przedmiotem opisanych w niniejszej dysertacji badań) jak i zewnętrznym jest dodatnio skorelowana z wzrostem pozycji rynkowej firm.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość