Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg tematu

Przeglądanie według Temat "the Internet"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 6 z 6
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Digital Technologies of Learning Foreign Languages in Postgraduate Education
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Tolochko, Svitlana; Voitovska, Oksana; Deda, Ruslana; Kolesnyk, Tetiana
    In the European Union, by 2025, it is planned to create a single European educational space. It means that knowledge of English is of vital importance for representatives of all professions and for teachers in particular. According to the research, teachers’ English language proficiency is on a rather low level. Digital technologies can help to improve the situation. Today, there are many opportunities on the Internet to learn a foreign language using Youtube, blogs, podcasts, where many content has already been generated. The Blended Learning Concept of Foreign Languages is being developed using the online platform “Lingva Skills” for language training specialists at universities. Thanks to digital technologies, knowledge and content become public, helping to align hierarchies previously based on knowledge and focus instead on skills and intelligence. For deep and comprehensive learning, it is worth using digital technologies that promote more intensive and better assimilation of foreign languages.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Funkcjonowanie kół informatycznych na terenie zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich w Polsce
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Waśkowicz, Waldemar
    Rozpowszechnienie technologii informacyjnej zmienia edukację, sposoby przekazywania informacji oraz spędzania czasu wolnego. Urządzenia multimedialne wykorzystujące sygnały cyfrowe do przekazywania informacji, znajdują coraz powszechniejsze zastosowanie w środowisku szkolnym, przez co wymuszają zmiany w realizacji procesu nauczania. Dlatego ważnym zadaniem w placówkach resocjalizacyjnych typu schroniska dla nieletnich i zakłady poprawcze jest realizowanie oddziaływań opartych na technologii informacyjnej w celach edukacyjnych i rozrywkowych.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Informacja ekologiczna – współczesne dylematy
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Szczypa, Piotr
    Współczesne uwarunkowania gospodarki zrównoważonego rozwoju wskazują na rosnące zapotrzebowanie i znaczenie informacji ekologicznej. Doświadczenia jednostek gospodarczych, inwestorów giełdowych, społeczeństwa skłaniają do stwierdzenia, że informacja ekologiczna może być siłą hamującą, jak i sprzyjającą w realizacji przedsięwzięć gospodarczych, a dostęp do niej jest utrudniony. Celem artykułu jest zidentyfikowanie i opisanie współczesnych dylematów związanych z pozyskaniem, prezentacją i wykorzystaniem informacji ekologicznej. Do napisania artykułu zostały wykorzystane: analiza stron internetowych jednostek gospodarczych, analiza literatury oraz doświadczenia własne autora zdobyte w trakcie obserwacji uczestniczącej i wywiadów.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Społeczeństwo informacyjne: nowe wyzwania dla rozwoju e-commerce na Ukrainie
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Pachkovsky, Yuriy
    Artykuł dotyczy aktualnych wyzwań dla społeczeństwa ukraińskiego pod wpływem „nowej gospodarki”, która zapewnia intensywne wdrażanie technologii informatycznych i Internetu, zwłaszcza w biznesie, zarządzaniu i konsumpcji. Szczególną uwagę zwrócono na rozwój e-commerce, która to branża na Ukrainie zyskuje na znaczeniu. W artykule zaprezentowano interdyscyplinarne podejście do badanego zjawiska na podstawie najnowszych danych statystycznych i analiz społeczno-ekonomicznych z ostatnich 5 lat.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Wykorzystanie stron internetowych w generycznej promocji żywności tradycyjnej w Polsce
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Oleniuch, Iwona
    Artykuł został poświęcony generycznej promocji żywności tradycyjnej w Polsce. Ta forma komunikacji marketingowej odnosi się do całych grup produktowych, bez przywoływania konkretnych marek i wytwórców. Promocja tego rodzaju ma więc szczególne znaczenie na początkowym etapie cyklu życia danego rynku i jest stosowana zwłaszcza w odniesieniu do produktów, które niosą potencjał korzyści ogólnospołecznych. Żywność tradycyjna, jako grupa rodzajowa, spełnia obydwa wskazane warunki. Po pierwsze – rozpatrywana w kontekście całego sektora, znajduje się w początkowej fazie cyklu życia, po drugie zaś – wzrost jej sprzedaży może przynieść potencjalnie wiele korzyści dla: gospodarki, turystyki, tożsamości kulturowej, rozwoju lokalnego itd. Biorąc pod uwagę obydwa argumenty, działania z zakresu promocji generycznej żywności tradycyjnej powierzono ustawowo w Polsce podmiotom publicznym, w tym Ministerstwu Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz urzędom marszałkowskim. Aktywne w tym zakresie są także podmioty trzeciego sektora i firmy prywatne. Autorka rozpatruje problematykę komunikacji marketingowej prowadzonej przez te organizacje w kontekście postępującej digitalizacji procesów gospodarczych. Zastanawia się nad stopniem wykorzystania potencjału promocyjnego, tkwiącego w stronach internetowych przez poszczególne samorządy i instytucje o zasięgu krajowym. W tym celu poddała analizie 27 witryn i na podstawie autorskiego zestawu kryteriów dokonała ich porównania. Wnioski ujęła w cztery kategorie związane z grupami czynników: merytoryczne, dotyczące funkcjonalności witryn, techniczne i graficzne. Artykuł zwieńczyło podsumowanie, wraz z subiektywnymi rekomendacjami autorki w zakresie możliwych zmian.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Wykorzystywanie Internetu przez dzieci i młodzież – pozytywne i praktyczne aspekty oraz zagrożenia
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2020) Kłak, Ewa
    Internet jest narzędziem, które umożliwia szybkie rozprzestrzenianie się wiedzy i informacji, co ma ogromny wpływ na rozwój osoby i społeczeństwa. Ma szczególnie znaczący wpływ na młode pokolenie, które chętnie korzysta z jego dobrodziejstw w celach rozrywkowych, komunikacyjnych czy informacyjnych. Rosnącą rolę odgrywa tutaj telefon komórkowy, który umożliwia ciągły, mobilny dostęp do sieci. Skutki wykorzystywania Internetu w życiu codziennym mogą być pozytywne (np. zdobywanie wiedzy), ale także negatywne (jak np. uzależnienia). Badania wskazują na to, że czas poświęcany na aktywność w sieci przez młodych ciągle wzrasta. Wzbudza to niepokój wśród rodziców i opiekunów. Wykorzystywanie Internetu przez dzieci i młodzież jest tematem ciągle aktualnym i ważnym, który wymaga ciągłej uwagi oraz kontynuacji badań, a także edukacji użytkowników, rodziców i nauczycieli w zakresie prawidłowego korzystania z sieci.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość