Przeglądanie według Temat "telepraca"
Aktualnie wyświetlane 1 - 5 z 5
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Karta pracy w modelu teleworkingu(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Trziszka, MichałCelem pracy jest analiza zasadności wprowadzenia kart pracy wśród pracowników realizujących swoje zlecenie poza biurem. W pracy postawiono tezę, że korzystanie z tej formy kontroli wypełniania obowiązków pracowniczych poza siedzibą przedsiębiorstwa, wpływa pozytywnie na ocenę jakości pracy wykonywanej zdalnie. Analizie poddano bieżący stan polskiego rynku pracy, zdefiniowano pojęcie karty pracy i sformułowano korzyści płynące z jej zastosowania. Autor pracy pt. „Karta pracy w modelu teleworkingu” zwrócił uwagę na znaczenie motywowania pracowników wykonujących swoje obowiązki zdalnie. Udowodnił, że nadeszła era pracy zdalnej, będącej efektem zmian, do których doszło w otoczeniu biznesowym, technologicznym i kulturowym. Nowy trend wiąże się z koncepcją work management, która polega na wykorzystaniu mobilności w koordynacji projektów realizowanych na odległość. Badania polegające głównie na obserwacji dowiodły, że połączenie telepracy ze skutecznym systemem oceny i kontroli pozwala na wytypowanie osób posiadających predyspozycje do realizacji kolejnych zadań w trybie zdalnym oraz zarządzanie pracownikami w zgodzie z ich osobistymi uwarunkowaniami i preferencjami. Autor pracy doszedł do wniosku, że kontakt pracodawcy z pracownikiem za pośrednictwem Internetu i telefonu to za mało, aby uzyskać wszystkie informacje dotyczące przebiegu realizowanych zadań. Karty pracy zapobiegają zmniejszaniu rzeczywistego czasu pracy i spadku wydajności w porównaniu z pracownikami biurowymi. W związku z tym prowadzenie kart pracy to rozwiązanie będące motywatorem do wypełniania obowiązków w należyty sposób. Korzyścią dla pracodawcy jest przede wszystkim możliwość rozliczenia zatrudnionej osoby na podstawie zapisów zawartych w kartach pracy.Pozycja Legal Regulation of the Occupational Health and Safety in the Non – Standard Work in The Slovak Republic(Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018-06) Seilerová, MonikaAs it is typical for the current world of work, employees often perform dependent work in forms that are not standard. They are characterized by the specificities of the legislation, including working conditions. When using the term non-standard work, we follow the definition of the International Labour Organization. For the purpose of this paper, we may regard especially these forms: work from home, teleworking, temporary agency work and work performed on the basis of contracts for work performed outside the employment relationship as an institute typical for Slovak (but also Czech) labour law. The aim of the paper is to analyze the legal regulations on health and safety at work in the Slovak Republic, in the context of the mentioned forms of dependent work. We will attempt to investigate the effectiveness of the current legal regulation, including some theoretical and application problems. We will also focus on assessing the impact of non-standard work on the physical and mental health of employees and on the possibilities of managing the factors of this work by the employer.Pozycja Metodyka identyfikacji utrudnień i dysfunkcji występujących w pracy zdalnej w celu jej zhumanizowania(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Makowiec, MarekW ramach opracowania, na podstawie przeprowadzonych badań opisano wpływ pracy zdalnej na człowieka identyfikując dysfunkcje pojawiające się w trakcie świadczenia telepracy domowej. Praca zdalna jest jedną z elastycznych form zatrudnienia i świadczenia pracy, która jest już stosowana od dawna w wielu podmiotach gospodarujących i w instytucjach w Stanach Zjednoczonych oraz Europie, coraz częściej znajdując zastosowanie w Polsce. W opracowaniu zaprezentowano autorską metodykę identyfikacji utrudnień i dysfunkcji występujących w pracy zdalnej, która może być praktycznie wykorzystywana jako narzędzie służące usprawnianiu organizacji telepracy domowej i eliminacji pojawiających się wszelkich znamion dehumanizacji.Pozycja Teleworking in the context of the COVID-19 pandemic(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Malița, Daria-ȘtefaniaThe COVID-19 pandemic has brought with it a phenomenon that had not been experienced before, namely social distancing. With the restrictions imposed by the authorities regarding free movement, a large part of companies and public institutions have had to quickly rethink their operational models and turn to telework. Thus, teleworking has become widespread and has become a safeguard tool for both employees and employers. In this article, I aim to analyze a series of aspects regarding teleworking, its regulation, the differences between teleworking and working from home, the rights and obligations of the parties, the support measures for employees and employers, the advantages and disadvantages of remote work, but also the practical trends in other states about the application of telework.Pozycja Zmiany w obszarze prawa pracy w wyniku epidemii COVID-19 w Polsce. Wybrane zagadnienia(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022-12) Bentkowska-Furman, IzabelaNiniejszy artykuł dotyczy zmian w zakresie prawa pracy wynikających z wprowadzenia stanu epidemii, które wprowadzają nowe uregulowania w sferze obowiązków i uprawnień zarówno pracodawców, jak i pracowników, w tym w szczególności uregulowania prawne dotyczące tzw. pracy zdalnej. Artykuł dotyczy najważniejszych rozwiązań z punktu widzenia ochrony pracowników w miejscu pracy: obowiązku pracodawcy zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy oraz wprowadzenia środków, które można zastosować w celu ograniczenia prawdopodobieństwa zarażenia COVID-19. Służy temu m.in. nowa instytucja, tzw. praca zdalna. Rozwiązanie, jakim jest świadczenie pracy w formie pracy zdalnej, nie było dotychczas uregulowane w polskim systemie prawa. Jedyna regulacja zawarta w kodeksie pracy, czyli telepraca, wykazuje znaczne różnice i nie jest tożsamym pojęciem.