Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg tematu

Przeglądanie według Temat "technologia informacyjna"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 9 z 9
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Blog w kształceniu technicznym
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Ciesielka, Marta; Osmenda, Agata; Staśko, Renata
    W artykule zaprezentowano wyniki badań zastosowania blogów w kształceniu technicznym. Przedstawiono analizę porównawczą blogów do zajęć technicznych, opinie nauczycieli blogujących oraz uczniów korzystających i niekorzystających z blogów.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Funkcjonowanie kół informatycznych na terenie zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich w Polsce
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Waśkowicz, Waldemar
    Rozpowszechnienie technologii informacyjnej zmienia edukację, sposoby przekazywania informacji oraz spędzania czasu wolnego. Urządzenia multimedialne wykorzystujące sygnały cyfrowe do przekazywania informacji, znajdują coraz powszechniejsze zastosowanie w środowisku szkolnym, przez co wymuszają zmiany w realizacji procesu nauczania. Dlatego ważnym zadaniem w placówkach resocjalizacyjnych typu schroniska dla nieletnich i zakłady poprawcze jest realizowanie oddziaływań opartych na technologii informacyjnej w celach edukacyjnych i rozrywkowych.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Neurodydaktyczne implikacje dla organizacji procesu kształcenia technicznego
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Prauzner, Tomasz
    W artykule przedstawione zostaną wyniki badań EEG dotyczące efektywności dydaktycznej w kształceniu technicznym. Badania przeprowadzono w Laboratorium Badań Eksperymentalnych Biofeedback funkcjonującym na Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Problemy kultury języka informatyki na przykładzie wybranego zagadnienia terminologicznego
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Polak, Przemysław
    Współczesne społeczeństwo informacyjne powinno sprawnie posługiwać się terminologią związaną z technologią informatyczną. Niestety, nawet powierzchowna obserwacja publikacji i wypowiedzi na tematy informatyczne w mediach, wskazuje na niski poziom kultury języka informatyki. Co więcej, nawet profesjonaliści z branży technologii informatycznych często popełniają błędy terminologiczne. W artykule przedstawiono próbę oceny skali tego zjawiska, w zakresie występowania błędów semantycznych. W tym celu autor dokonał wyszukania i przeglądu wybranych publikacji pod kątem poprawności użycia terminu funkcjonalność, jednego ze słów wzbudzających największe kontrowersje w świecie informatyki informatycznych. Badanie wykazało, że termin ten jest często stosowany błędnie w znaczeniu funkcja. Błąd ten występuje zarówno w publikacjach marketingowych, oficjalnej dokumentacji oprogramowania, jak również w publikacjach naukowych. Co więcej, jest to błąd charakterystyczny dla publikacji z dziedziny informatyki. Nie wykryto natomiast tego rodzaju błędu w publikacjach z innych dziedzin. Autor przedyskutował też cechy języka informatyki mogące się przyczyniać do powstawania tego rodzaju błędów.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Technologie informacyjne w przedszkolu – szansa czy zagrożenie?
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Pietrzycka, Małgorzata
    W artykule skupiono się na ocenie możliwości uatrakcyjnienia procesu edukacji przedszkolnej poprzez wykorzystanie komputera i nowoczesnych urządzeń technicznych, które służyć mają rozwijaniu kompetencji komunikacyjnych i technicznych dziecka w okresie, gdy objęte jest ono opieką placówki. W tym celu dokonano przeglądu literatury i pomocy edukacyjnych, analizy podstawy programowej wychowania przedszkolnego pod kątem wykorzystania technologii informacyjnych w przedszkolu oraz przeprowadzono sondażowe badania ankietowe wśród nauczycieli placówek przedszkolnych.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Technologie informacyjne w świetle praktyk czytelniczych
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Kęsy, Marek
    Rozwój techniczny wywołuje zmiany warunków życia współczesnego człowieka powodując przemiany osobowościowe, wzorce kulturowe, sposób postrzegania siebie i innych. Przykładem przeobrażeń społecznych są przemiany w praktykach czytelniczych, w których tradycyjne formy przekazu informacji i wiedzy zastępowane zostają formami przekazu elektronicznego.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Wykorzystanie technologii informacyjnej w kształceniu na przykładzie programu GeoGebra
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Nowak, Janusz
    W artykule poruszona została kwestia wykorzystania technologii informacyjnej w procesie kształcenia. Dzisiejsza szkoła musi korzystać z odpowiedniego oprogramowania dydaktycznego, które powoduje, że uczeń chętniej przyswaja wiadomości, a rezultatem tego jest bardziej efektywne kształcenie. Jednym z takich programów jest GeoGebra, która usprawnia nauczanie matematyki. Jest to uniwersalna aplikacja, która doskonale nadaje się do wykorzystania na wszystkich etapach kształcenia.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Z technologią informacyjną do matematyczno-przyrodniczej krainy. Raport z projektu
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Kandzia, Joanna
    Artykuł jest raportem z przeprowadzonego przez autorkę projektu współfinansowanego ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju ze środków europejskich WND-POWR.03.01.00-00-U055/17-01 pt. „Z technologią informacyjną do matematyczno-przyrodniczej krainy”. Był on dedykowany uczniom klas VIII szkoły podstawowej w Warszawie. Głównym jego celem było podniesienie/rozwój kompetencji ogólnorozwojowych w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych w ścisłej korelacji z technologiami informacyjnymi, związanych z poprawnym argumentowaniem, krytycznym i samodzielnym myśleniem, logiką i heurystyką. Przedstawiono krótką charakterystykę projektu oraz analizę przyrostu wiedzy uczniów w zakresie fizyki, informatyki i matematyki.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Zajęcia z technologii informacyjnej – propozycja tematów zajęć opartych na modelu „Siedmiu filarów kompetencji informacyjnych”
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Motylińska, Paulina
    Artykuł prezentuje propozycję tematów zajęć z przedmiotu „technologia informacyjna” realizowanego na studiach wyższych. Propozycja została oparta na modelu kształcenia kompetencji informacyjnych „Siedmiu filarów kompetencji informacyjnych”.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość