Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg tematu

Przeglądanie według Temat "style nauczania"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 1 z 1
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Deklarowany a realizowany styl nauczania nauczycieli szkół podstawowych
    (Uniwersytet Rzeszowski, 2020-07-01) Zielińska, Monika
    Oddziaływanie nauczyciela na uczniów zazwyczaj realizuje się w toku trwałych i długofalowych interakcji na lekcji. Jednym z takich trwałych sposobów wywierania wpływu na uczniów jest styl nauczania. Powyższe stwierdzenia stały się źródłem inspiracji do podjęcia próby określenia realizowanych przez nauczycieli stylów nauczania i zestawienia ich z ich deklarowanymi stylami. Dzięki bowiem świadomości stylów nauczyciele mogą lepiej zrozumieć swoje zachowanie oraz efektywniej kształtować przebieg zajęć i relacje z uczniami. Świadomość stylu nauczania może również wpływać na organizację przestrzeni w klasie i ocenę jej aktywności. Umożliwia ona także przewidywanie konsekwencji interakcji szkolnych. Praca składa się z sześciu rozdziałów i przedstawia wyniki badań o charakterze diagnostycznozależnościowym. Diagnoza odnosi się do obrazu relacji nauczycieli z uczniami, opartych o typologię i charakterystykę stylów nauczania, natomiast zależnościowy charakter badań wynika z próby określenia czynników różnicujących badany stan rzeczy.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość