Logo Repozytorium UR
Zbiory i Kolekcje
Całe Repozytorium UR
  • Polski
  • English
Zaloguj się
Kliknij tutaj, aby się zarejestrować. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg tematu

Przeglądanie według Temat "speech and language therapy"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk Przeglądaj
Aktualnie wyświetlane 1 - 3 z 3
  • Wyniki na stronie
  • Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Muzyka w terapii logopedycznej dzieci
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Budkowska, Monika
    Artykuł poświęcony jest zastosowaniu muzyki w terapii logopedycznej dzieci, poszczególnym technikom oraz ich wpływowi na usprawnianie percepcji i ekspresji głosu oraz mowy. Opisano wpływ muzyki na funkcjonowanie całego organizmu, a także na terapię poszczególnych zaburzeń z pespektywy logopedycznej. Celem publikacji jest przedstawienie różnych form pracy z dźwiękiem i możliwości zastosowania go w terapii dzieci: słuchania, gry na instrumentach, śpiewu, form muzyczno-ruchowych, tańca i innych. Zwrócono uwagę także na rolę muzyki jako formy wspomagania rozwoju w okresie prenatalnym.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Terapia logopedyczna dziecka z mutyzmem wybiórczym. Opis i analiza przypadku
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Bystrzanowska, Maria
    Przedmiotem niniejszego artykułu jest opis przypadku Kamila – 5-letniego chłopca, który trafił do poradni psychologiczno-pedagogicznej (dalej: ppp) z powodu trudności w komunikacji werbalnej i pozawerbalnej z rówieśnikami oraz nauczycielami w przedszkolu. Rodzice chłopca po wstępnej diagnozie w ppp udali się na konsultację psychiatryczną w celu potwierdzenia podejrzenia mutyzmu wybiórczego u syna. Następnie, po otrzymaniu diagnozy MW od psychiatry, złożyli wniosek do poradni psychologiczno-pedagogicznej z prośbą o wydanie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (dalej: WWRDz). Kamil z chwilą zgłoszenia się do ppp został objęty terapią logopedyczną – najpierw w poradni, potem w przedszkolu (przez 1,5 roku). Obecnie chłopiec w dalszym ciągu objęty jest terapią logopedyczną na terenie przedszkola z powodu wady wymowy, ale nie ma już żadnych trudności z werbalną komunikacją z rówieśnikami i personelem przedszkola.
  • Ładowanie...
    Obrazek miniatury
    Pozycja
    Tradycje współpracy polsko-słowackiej w dziedzinie logopedii – upamiętnienie 100-lecia urodzin docenta Józefa Liszki
    (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Bieńkowska, Katarzyna Ita
    Celem artykułu jest wycinkowe omówienie historycznych powiązań i współczesnych obszarów współpracy polsko-słowackiej w zakresie logopedii. Aby upamiętnić 100. rocznicę urodzin zasłużonego dla rozwoju słowackiej logopedii docenta Józefa Liszki, znaczną część artykułu poświęcono omówieniu jego dorobku naukowego. Autorka nakreśla także możliwe obszary współpracy praktykujących logopedów oraz wymiany myśli naukowej.

Repozytorium Uniwersytetu Rzeszowskiego redaguje Biblioteka UR

  • Regulamin Repozytorium UR
  • Pomoc
  • Zespół Redakcyjny
  • Ustawienia plików cookie
  • Polityka prywatności
  • Wyślij wiadomość