Przeglądanie według Temat "social media"
Aktualnie wyświetlane 1 - 20 z 41
- Wyniki na stronie
- Opcje sortowania
Pozycja Aplikacje mobilne w promocji i edukacji zdrowotnej(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Łosiak-Pilch, JuliaDynamiczny rozwój i upowszechnienie aplikacji mobilnych stwarza możliwości uruchomienia nowej formy działań edukacyjnych wspierających zdrowie. Celem artykułu jest przeanalizowanie aplikacji, które mogą wpierać zachowanie i utrzymanie zdrowia.Pozycja Cyfrowy świat zasiedlają coraz młodsi(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Piecuch, AleksanderW artykule poruszono problematykę wykorzystywania smartfonów przez dzieci i młodzież. Wiek, w którym rozpoczynają one aktywne uczestnictwo w przestrzeni wirtualnej, obniżył się do 7. roku życia. Dorastające pokolenie coraz więcej czasu poświęca na aktywność sieciową. Nie można jednak o niej powiedzieć, że jest rozwijająca intelektualnie.Pozycja Demokratyczna debata w mediach społecznościowych – utopijne nadzieje i smutna rzeczywistość(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2020) Miotk, AnnaThe text analyzes social media in terms of the possibility of conducting a democratic debate through them. Initially, their users had great hopes to do so. Social media were to be not only a tool for expressing opinions or presenting statements but also for disseminating the model of liberal democracy. However, the business model of these media, as well as content filtering algorithms, introduced to protect users against information overload, prevented this from happening. To prove this thesis, the author referred to Sunstein's public forum doctrine and proved that social media do not constitute its equivalent. Although the media provided a space for discussion, they did not ensure equal access for senders of messages to recipients and recipients to a variety of content. The topic of the negative impact of social media on liberal democracy is already raised in English scholarship (and is already present in Poland through its translations) and it is also gradually gaining academic currency among Polish researchers. What constitutes a novel contribution to the already available research is the presentation of social media in the context of the utopian high hopes the media initially raised.Pozycja Diversification of Expectations and Buying Behaviours of Internet Users in the Context of Brand Activities in Social Media(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Surmacz, TomaszThe growing power and potential of social media is testified by the number of active users. Spending time on social media is one of the most popular things people do on the Internet. Social media has changed the landscape of enterprises functioning on the market. Communication with customers has taken new forms and has created the possibility of relationships. Presented article shows the results of studies on the behaviour of Internet users in social media. Respondents indicate satisfaction with the presence of brands in social media. Users of social media want to chat, search for information and spend time with friends. They are there not for to follow companies. But as companies are present in social media internauts want some interactions with them. At the same time, it appears that the most desirable actions by companies are those associated with benefits for the involved Internet users (discounts, access to exclusive promotions). More than half of the respondents (56%) expect access to special offers and promotions. It is difficult to determine the impact of social media on increased purchases. At the same time one can notice the importance of recommendations and negative comments in social media. 43% of surveyed people confirm that being a fan of a particular brand in social media causes that they recommend a product to friends. And over half of respondents would not buy a product after reading a negative review or comment about it. It cannot be ignored by companies. And although these are only declarations of respondents any company cannot underestimate such statements. Companies need to take care of the reputation and their presence in social media must be a result of a well prepared strategy.Pozycja Ewolucja wykorzystania mediów społecznościowych w marketingu(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Mazurek, GrzegorzSocial media marketing to jeden z najszybciej rozwijających się obszarów marketingu determinujący wiele istotnych zmian we współczesnym podejściu do działalności marketingowej oraz do samych relacji pomiędzy organizacją a klientem. Postępujące zmiany technologiczne, nowe narzędzia oraz aplikacje wywołują konieczność adaptacji organizacji do współczesnych warunków funkcjonowania, w tym do nowych wyzwań związanych np. z zachowaniami konsumentów. Szczególną uwagę należy skierować ku potencjałowi mediów społecznościowych, które charakteryzują się m.in. brakiem barier i rozdzielania ról w tworzeniu i konsumowaniu treści w sieci, niwelowaniem hierarchii pomiędzy użytkownikami sieci czy generowaniem ogromnych zasobów informacji praktycznie na każdy temat dostępnej bez ograniczeń. Kluczowe w sprawnym funkcjonowaniu organizacji staje się posiadanie przez menedżerów i specjalistów kompetencji związanych z nowymi sposobami działania w mediach społecznościowych, pozwalającymi np. zaangażować klientów do takich działań jak m.in.: wsparcie promocyjne, współkreowanie innowacji organizacyjnych, kreowanie wizerunku marki czy obsługa posprzedażowa. Ważną umiejętnością pozwalającą m.in. zbadać celowość prowadzonych działań jest przeprowadzanie pomiaru skutków podejmowanych tam aktywności. Celem artykułu było zidentyfikowanie ewolucyjnego spojrzenia na wdrażanie social media marketingu w organizacji, wskazanie konsekwencji organizacyjnych tych wdrożeń oraz zidentyfikowanie kluczowych miar sukcesu działań w social media. Wiele zmian, jakie wywołują media społecznościowe w organizacjach i ich relacjach z otoczeniem, pozwala spojrzeć na procesy wdrażania owych nowych mediów z perspektywy kontinuum, na którego początku zauważalne jest traktowanie mediów społecznościowych taktycznie, jako uzupełnienie prowadzonych już działań marketingowych, aż po perspektywę strategiczną, gdy stają się istotnym źródłem kreowania wartości determinującej budowanie przewagi konkurencyjnej organizacji.Pozycja Facebook jako narzędzie odwoływania się do ogólnokrajowych sporów politycznych przez lokalnych polityków – analiza na przykładzie samorządowców z miast na prawach powiatu z województwa śląskiego(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Bąk, Aneta; Kubisz-Muła, ŁukaszThis article presents the findings of a study concerning the use of the social media platform, Facebook, by local politicians to express their opinion on national political disputes. The analysis covered entries published by local politicians from the Silesian municipal boroughs, on their accounts over a period of 16 months, from the day of the parliamentary elections in 2015. The study revealed, among other data, that the fact and frequency of publishing posts concerning political disputes in social media depends on whether the local politician is a councillor or a president of the municipality and whether he/she is a representative of a main political party or not. The analyses also showed that nearly 80% of entries on national political disputes have a different author than the person who publishes the posts, and local politicians merely share posts made available by other people.Pozycja Integracja życia gospodarczego i społecznego poprzez ICT(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Sala, Jolanta; Tańska, HalinaDość powszechne są publikacje dotyczące gospodarki sieciowej i społeczeństwa sieciowego, choć z powodu atomizacji nauki są one zwykle analizowane odrębnie. Autorki eksponują perspektywę wynikającą ze sprzężenia zwrotnego pomiędzy rozwojem technologii ICT a wielowymiarowym i interdyscyplinarnym rozwojem działalności ludzkiej. Jednym z pretekstów integralnego spojrzenia na procesy rozwojowe jest nowa praktyka pomiarów GUS, uwzględniająca przedsiębiorstwa wykorzystujące media społecznościowe. Pomiary dotyczące tego zjawiska w Polsce stanowią weryfikację wielu hipotez badawczych dotyczących społeczeństwa informacyjnego oraz wskazują tendencje w praktyce życia społeczno-gospodarczego, także w świetle uwarunkowań regionalnych. Opracowanie stanowi syntezę zjawisk integrujących przez technologie ICT.Pozycja Internetowa wizualizacja życia rodzinnego na przykładzie zjawiska sharentingu(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Forma, PaulinaPrzedmiotem analizy w prezentowanym artykule jest refleksja nad zjawiskiem sharentingu (upowszechniania przez rodziców informacji i wizerunku dotyczących swoich dzieci na łamach portali społecznościowych) odniesiona do opinii użytkowników internetu. Kontekst zmian aktywności rodziców uwidocznia w mojej ocenie również nową funkcję społeczną pedagoga jako organizatora sieci informacji o zagrożeniach wynikających z niewłaściwego postępowania w mediach społecznościowych oraz twórcypowiązań pomiędzy różnymi instytucjami publicznymi i niepublicznymi zajmującymi się dobrem dziecka.Pozycja Komunikacja marketingowa w „social media” jako przejaw digitalizacji(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Petrykowska, JoannaZmiany zachodzące w technologiach informatycznych i informacyjnych, w tym Internetu, przyczyniły się do powstania nowych możliwości komunikowania się firmy z otoczeniem, a zwłaszcza z klientami. Celem opracowania jest przybliżenie social media (SM) i ich podstawowych rodzajów oraz możliwości ich zastosowania w komunikacji marketingowej. Przy tworzeniu artykułu wykorzystano źródła literaturowe z zakresu social media, komunikacji marketingowej oraz źródła internetowe opisujące omawiane zagadnienia. Artykuł prezentuje treści związane z wykorzystaniem social media w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw. Punktem wyjścia dla realizacji założonego celu są rozważania dotyczące definiowania social media i związanych z nimi pojęć, takich jak Web 2.0 i treści generowane przez użytkownika (User Generated Content). Następnie opisano rodzaje social media (klasyfikacja według Kaplana i Haenleina), takie jak: projekty oparte na zbiorowej współpracy, blogi, zbiorowości skupione wokół treści, wirtualne światy gier, wirtualne światy społecznościowe, serwisy (portale) społecznościowe. Przedstawiono również przykłady ich zastosowania w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw. Rozwój social media w wyniku digitalizacji przyczynił się do znacznego usprawnienia działań z zakresu komunikacji pomiędzy podmiotami rynkowymi, które dzięki temu mogą kreować pozytywny wizerunek w otoczeniu, umacniać świadomość marki wśród klientów oraz budować społeczności skupiające się wokół generowanych przez nie treści. Media społeczne oferują ponadto nowe możliwości konsumentom – w zakresie oceny produktów i dzielenia się własnymi doświadczeniami z innymi użytkownikami online.Pozycja Komunikacja polityczna w Internecie na szczeblu lokalnym. Rekonesans badawczy(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2014) Choroś, Błażej; Skrabacz, EwaThe following paper presents the results of original research focused on analyzing online activities of politicians at the local level. The object of analysis were tools of political communication on the Internet – web pages, personal Facebook accounts, Facebook pages and Twitter accounts – used by the councillors and mayors of cities that are capitals of districts in the Opole Voivodeship. Results of the research confirm the following hypotheses: 1) Politicians at the local level use online tools less often then politicians at the national level; 2) online communication tools are used similarly to traditional media – as one-way communication channels; 3) online communication tools are more intensively used by mayors than councillors.Pozycja Komunikowanie ugrupowań politycznych na Facebooku w trakcie kryzysu sejmowego na przełomie 2016 i 2017 roku(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Szwed-Walczak, AnnaThe purpose of research was to indicate the political communications of political parties on social media, during political crisis in Poland. It was hypothesized, that the political crisis allowed the promotion of political party platforms among citizens. The research results showed that parties used fanpages on Facebook to politically discredit their political opponents, shaping or promoting their own images. I specified: the subject area of published posts, the kind of posts, form of promotion the image and form of engagement of users. I applied quantitative and qualitative research. Content analysis and comparative methodology were used.Pozycja Kreowanie własnego wizerunku w mediach społecznościowych(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018) Puła, MonikaCelem artykułu jest przybliżenie tematyki kreowania własnego wizerunku w mediach społecznościowych, które z roku na rok rozrastają się, a profile użytkowników stają się swego rodzaju osobistymi wizytówkami. Autorka zwraca szczególną uwagę na fakt, że granica pomiędzy światem wirtualnym i realnym staje się coraz bardziej rozmyta. Wyjaśnia, dlaczego portale społecznościowe, takie jak Facebook oraz Instagram, są tak popularne, oraz podkreśla znaczenie informacji, które są tam zamieszczane. Zaznacza, że media społecznościowe zrewolucjonizowały sposób kreowania własnego wizerunku, co w dobie mediów społecznościowych jest łatwiejsze niż wcześniej. W social media znajdują się nie tylko nasi znajomi czy najbliższa rodzina, ale także potencjalni przyszli pracodawcy lub klienci. Okazuje się, że w świecie nowych mediów kreowanie swojego wizerunku oraz selekcjonowanie informacji o sobie staje się koniecznością.Pozycja Marketing internetowy Uniwersytetu Łódzkiego i jego wpływ na opinie studentów(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Biczysko, DanielRozwój społeczeństwa informacyjnego jest stymulowany przez niskie ceny sprzętu komputerowego i niską cenę dostępu do Internetu szerokopasmowego. Wszystkie instytucje musiały zaakceptować fakt, że ich obecność w Internecie jest kluczowa dla ich dalszego istnienia. Nawet uczelnie musiały zrobić coś więcej niż tylko założyć wizytówkową stronę internetową, więc zaczęły budować swój wizerunek w mediach społecznościowych. Ten artykuł zawiera studium przypadku studentów Wydziału Ekonomii i Socjologii Uniwersytetu Łódzkiego, pokazujące wpływ mediów społecznościowych na ich decyzje o wyborze uczelni.Pozycja Media internetowe jako element prowadzenia polityki informacyjnej Kościoła katolickiego – studium przypadku diecezji rzeszowskiej(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019) Kuca, PawełThe paper analyses the use of online media to conduct information policy in the parishes of the Roman Catholic Church in the Rzeszów diocese. The basis for the analysis is provided by two co-authored studies on the information policy of priests in the Diocese of Rzeszów conducted jointly with Dr Zbigniew Chmielewski at the turn of 2012 and 2013, and later repeated in 2018. The research was altogether carried out on the basis of similar methodological assumptions, which were implemented in a series of anonymous questionnaires. The paper focuses on the part of the research that concerned the use of Internet-related (online) media in the communication activities of the parish website, as well as social media (both official parish profiles in social media, as well as private profiles of priests).Pozycja Media społecznościowe jako narzędzia reklamy internetowej(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Szulżyk-Cieplak, Joanna; Puchtel, Aleksandra; Płecha, AgataW artykule omówiono wiadomości dotyczące reklamy w mediach społecznościowych. Zamieszczono wyniki badań ankietowych, których przedmiotem była ocena wpływu działań reklamowych prowadzonych w social media na decyzje zakupowe respondentów.Pozycja Media społecznościowe w e-learningu akademickim(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Ordon, Urszula; Sołtysiak, WiolettaW artykule dokonano próby zaakcentowania ważności mediów społecznościowych jako instrumentu w komunikacji interpersonalnej przyjaznego uczestnikom kształcenia w szkole wyższej realizującej e-learningowy model. W tym celu odwołano się do badań przeprowadzonych wśród studentów uczelni ekonomicznych.Pozycja Możliwości wykorzystania mediów społecznościowych w komunikacji marketingowej w kontekście wzrostu ich popularności wśród młodych konsumentów(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Hajduk, GrzegorzW artykule przedstawiono wybrane uwarunkowania dotyczące komunikacji marketingowej firm z młodymi konsumentami za pośrednictwem Internetu i mediów społecznościowych. Przedstawione opinie i uogólnienia są efektem przeglądu literatury oraz obserwacji bieżących trendów w zakresie komunikacji marketingowej. Jak wynika z obserwacji, młodzi konsumenci prezentują inne wzorce zachowań w zakresie komunikowania się z otoczeniem niż przedstawiciele starszego pokolenia. Ich preferencje dotyczące form i używanych kanałów komunikacji, powinny zostać uwzględnione w strategiach marketingowych firm. Zaprezentowano również wyniki badań własnych, których celem było określenie preferencji i umiejętności komunikacyjnych studentów. Porównanie wyników badań przeprowadzonych wśród studentów rzeszowskich uczelni w latach 2011 i 2015 pozwoliło między innymi stwierdzić, że dla współczesnej młodzieży korzystanie z Internetu, urządzeń mobilnych, serwisów społecznościowych itp. jest naturalnym zachowaniem i codzienną formą wymiany informacji, bez której trudno im wyobrazić sobie funkcjonowanie w społeczeństwie. Najczęściej wykorzystywanym serwisem społecznościowym jest Facebook. Młodzi ludzie wykorzystują wiele udogodnień technicznych ułatwiających im komunikowanie się z otoczeniem. Urządzeniem coraz powszechniej używanym do korzystania z serwisów i aplikacji społecznościowych stał się dla nich telefon. Powszechność korzystania z mediów społecznościowych daje współczesnym firmom wiele nowych możliwości komunikacji z rynkiem za pośrednictwem Internetu. Należy jednak zwrócić uwagę, że internetowe społeczności są trudne do przewidzenia i kontrolowania jako grupy docelowe w komunikacji marketingowej.Pozycja Nowa komunikacja polityczna: Twitter Andrzeja Dudy(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017) Pietrzyk, BartoszSocial media has created new formats and forms of social activity. Production, receipt of information and communications have integrated themselves introducing a new type of communication activity. The role of social media is so important that any social group can go past them indifferently. This situation also applies to politics. Portals such as Twitter, in addition to the innovative communication formula, have established „one-man relations.” The purpose of this work is to determine the formula by which Andrzej Duda runs his Twitter account. The analysis identifies the collection of the most frequently discussed topics, the most popular news, and ways of using the site by Andrzej Duda. The study used quantitative and qualitative methods, including horizontal analysis and content analysis taking into account the media context and hypertextual structure. The main purpose of the description is a thorough quantitative analysis taking into consideration aspects of qualitative analysis (categories, topics, relationships).Pozycja Nowe trendy konsumenckie jako przejaw innowacyjnych zachowań współczesnych konsumentów(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016) Zalega, TomaszArtykuł ma charakter teoretycznych rozważań na temat wzajemnych powiązań między innowacjami a konsumpcją i zachowaniami współczesnych konsumentów na rynku. W pierwszej części tekstu skoncentrowano się na wyjaśnieniu pojęcia i istoty nowych trendów i innowacji. Z kolei w dalszej części opracowania omówiono dostrzegalne symptomy innowacyjności w zachowaniach współczesnych konsumentów. Z uwagi na wymogi objętościowe czasopisma, w artykule, w sposób syntetyczny, przeanalizowano najważniejsze, zdaniem autora, alternatywne trendy konsumenckie świadczące o innowacyjnych zachowaniach konsumentów na rynku. Uwagę poświęcono także uwarunkowaniom rozwoju i przejawom prosumpcji, mediom społecznościowym, multitaskingowi, crowdsourcingowi, Point&Know/Point&Buy, konsumpcji kolaboratywnej i sprytnym zakupom. To właśnie w tzw. nowych trendach i przejawach prosumpcyjnych znawcy tematu dopatrują się przejawów konsumpcji innowacyjnej.Pozycja Nowoczesne samorządy potrzebują mediów społecznościowych? O wykorzystywaniu nowych mediów przez jednostki samorządu terytorialnego na przykładzie województwa śląskiego(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2023-06) Kornacka-Grzonka, MonikaW artykule przeanalizowano internetowe kanały komunikacyjne jednostek samorządu terytorialnego województwa śląskiego w 2023 r. Głównym celem było ukazanie, w jakim stopniu jednostki samorządu terytorialnego korzystają z nowych mediów i jak radzą sobie z wykorzystaniem ich potencjału, a także, czy prasa samorządowa zostaje wyparta z lokalnych rynków medialnych. Za pomocą ilościowej i jakościowej analizy zawartości stwierdzono, że głównymi kanałami komunikacyjnymi samorządów są Facebook oraz prasa samorządowa. Pozostałe media społecznościowe (YouTube, Instagram czy Twitter) mają charakter wyraźnie wielkomiejski. Władze samorządowe nie wykorzystują potencjału nowych mediów; treści publikowane w mediach społecznościowych nie są interaktywne, nie zachęcają do debaty, a tym samym nie budują społeczeństwa uczestniczącego.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »